„Auto-Moto” nowym liderem miesięczników motoryzacyjnych
W kwietniu 2013 roku w rankingu sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w kwietniu br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem kwietnia 2012 roku wzrosła o 7,32 proc. i wyniosła 110 716 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 0,03 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 88 756 egz.
Wśród miesięczników motoryzacyjnych z trzeciego na pierwsze miejsce awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik sprzedażowy w kwietniu 2013 roku wyniósł 45 856 egz., po największym wzroście w zestawieniu wynoszącym aż 51,38 proc.
Na drugą lokatę z pierwszej spadł „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska). Sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zmniejszyła się o 14,55 proc. do 43 627 egz.
Natomiast na ostatnie miejsce podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem zmalała o 12,88 proc. i wyniosła 42 254 egz. Rok temu tytuł ten był drugi.
Z kolei największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 25,13 proc. i ostatecznie wyniósł 18 311 egz.
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | |
2013 | 2012 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Tytuł | Tygodniki | |
Motor | 110716 | 103162 |
Auto Świat | 88756 | 88782 |
Tytuł | Miesięczniki | |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 45856 | 30291 |
Top Gear | 43627 | 51053 |
Auto Świat Poradnik | 42254 | 48499 |
Auto Motor i Sport | 30637 | 26165 |
Świat Motocykli | 18311 | 24456 |
Automobilista | 9369 | 9379 |
Classic Auto | 7997 | 8002 |
W kwietniu 2013 roku w porównaniu do marca 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 3,32 proc. Z kolei wynik „Auto Świata” zwiększył się o 7,63 proc.
Natomiast wśród miesięczników wszystkie tytuły pochwalić się mogły wzrostami, a najwięcej zyskał magazyn „Auto-Moto” - było to 11,95 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2013 | |
kwiecień | marzec | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Tytuł | Tygodniki | |
Motor | 110716 | 114519 |
Auto Świat | 88756 | 82466 |
Tytuł | Miesięczniki | |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 45856 | 40961 |
Top Gear | 43627 | 43427 |
Auto Świat Poradnik | 42254 | 39314 |
Auto Motor i Sport | 30637 | 30451 |
Świat Motocykli | 18311 | 17510 |
Automobilista | 9369 | 8904 |
Classic Auto | 7997 | 7327 |
Dołącz do dyskusji: „Auto-Moto” nowym liderem miesięczników motoryzacyjnych
przy spadkach prasy?
chyba to dobry temat do głębszej analizy