SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Audytorium 17 ze wzrostem przychodów do 7,33 mln w 2018 roku

Regionalne Rozgłośnie Polskiego Radia Audytorium 17 zanotowały rekordowe wyniki w minionym roku. Przychód netto spółki wzrósł w ubiegłym roku o 43 proc. - z 5,12 mln w 2017 r. do 7,33 mln w 2018 r.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Zwyczajne Zgromadzenie Wspólników Audytorium 17 siedemnastu rozgłośni regionalnych Polskiego Radia podsumowało działalność spółki w ubiegłym roku. Osiągnęła ona rekordowy wynik w historii i zanotowała wzrost przychodów netto rok do roku o 43 proc. - z 5,12 mln złotych w 2017 r. do 7,33 mln złotych w 2018 roku.

- Rok 2018 był bardzo interesujący dla całego rynku reklamy, a dla Audytorium 17 dodatkowo bardzo intensywny. Wzrost przychodów netto o 43 proc. (z 5,12 mln w 2017 r. do 7,33 mln w 2018 r.) jest dużym sukcesem całego zespołu, silnie zmotywowanego do rozwoju małej firmy jaką do tej pory było A17 - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Paweł Paluch, prezes Audytorium 17.

Podczas spotkania zaznaczono, że poza standardową działalnością - sprzedażą reklamy radiowej na antenach Regionalnych Rozgłośni Polskiego Radia, Audytorium 17 przywiązuje dużą wagę do udziału w pracach nad nowym badaniem mediów, organizowanym przez KRRiT.

- Zaproszenie do dialogu technicznego i aktywny udział w konsultacjach dotyczących nowego badania mediów prowadzonych przez KRRiT oraz intensywne konsultacje z pozostałymi nadawcami radiowymi i porozumienie w ramach MOC'a radiowego to tylko niektóre z obszarów silnej aktywności Audytorium 17 - dodaje Paluch.

Zaznacza także, że "ten rok jest równie ciekawy i ważny dla całego rynku reklamy w Polsce:.

- Podstawowy cel dla Audytorium 17 to oczywiście zdobywanie coraz wyższej pozycji na rynku reklamy radiowej i jeszcze sprawniejsza obsługa naszych klientów. Drugim kluczowym celem strategicznym jest silne wsparcie dla projektu nowych badań konsumpcji mediów prowadzonych przez KRRiT oraz budowa pierwszego polskiego JIC-u, w którym wszyscy jego partnerzy zabiegaliby o rzetelne, wiarygodne i sprzyjające zdecydowanemu rozwojowi polskiego rynku reklamy badania - ocenia.

Na nowego członka rady nadzorczej Audytorium 17 został powołany prezes Radia Szczecin, Artur Kubaj. Pozostali członkowie RN to: prezes Radia dla Ciebie - Tadeusz Deszkiewicz oraz prezes Radia Opole - Piotr Moc.

Kompetencje władz mediów publicznych

Pod koniec kwietnia br. w siedzibie Ministerstwa Kultury odbyło się Walne Zgromadzenie 17 publicznych spółek radiowych (tzw. Audytorium 17). Podjęte wtedy uchwały zakładały m.in. że konieczne jest uzyskanie zgody rady nadzorczej spółki na zawarcie lub zmianę umów o: usługi prawne, usługi marketingowe, public relations i komunikacji oraz doradztwa; przedkładanie Walnemu Zgromadzeniu przez zarząd spółki wydatków na te cele oraz ustalenie wymogów wobec członków organów zarządzających.

W myśl tej uchwały członkiem zarządu może być osoba, która spełnia wymagania (łącznie): posiada wykształcenie wyższe, co najmniej 3-letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych lub samodzielnych, bądź prowadziła własną działalność gospodarczą; posiada co najmniej 5-letni okres zatrudnienia (lub prowadziła własną działalność).

Prezesem zarządu Audytorium 17 pozostaje Paweł Paluch.

Audytorium 17 to Grupa Radiowa, która reprezentuje - promocyjnie i reklamowo, siedemnaście Regionalnych Rozgłośni Polskiego Radia, anteny miejskie oraz DAB+, to jest radiofonię cyfrową.

W okresie od lutego do kwietnia 2019 roku Audytorium 17 miało 5 proc. udziału w rynku słuchalności.

Dołącz do dyskusji: Audytorium 17 ze wzrostem przychodów do 7,33 mln w 2018 roku

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gustaw
Mówimy o przychodzie czy o zysku? Bo jeśli o przychodach to może lepiej zachować umiar w tej euforycznej wieści....
odpowiedź
User
K.
"- Rok 2018 był bardzo interesujący dla całego rynku reklamy, a dla Audytorium 17"
"- Podstawowy cel dla Audytorium 17 to oczywiście zdobywanie coraz wyższej pozycji na rynku reklamy radiowej"
a gdzie w tym wszystkim jest słuchacz?
odpowiedź