Producent „Familiady” ze spadkiem zysku o 41 proc., buduje studio dla kanału e-sportowego
Firma Astro, zajmująca się przede wszystkim produkcją teleturnieju „Familiada” dla TVP2, w ub.r. zanotowała 3,17 mln zł wpływów i 241,5 tys. zł zysku netto. Spółka zaczęła przygotowywać małe studio telewizyjne na potrzeby nowego kanału E-Sport.
Przychody Astro ze sprzedaży zmalały nieznacznie - z 3,19 mln zł w 2015 roku do 3,17 mln zł w ub.r., natomiast zysk netto zmniejszył się o 40,9 proc. - z 408,5 tys. zł do 241,5 tys. zł.
Wydatki firmy na produkcję wzrosły minimalnie (z 1,17 mln zł do 1,18 mln zł), natomiast wyraźnie zmalały pozostałe wpływy operacyjne (z 230,7 tys. zł do 99,7 tys. zł). Jednocześnie spadły też koszty finansowe (z 377 tys. zł do 274,5 tys. zł).
Astro poinformował, że w czwartym kwartale ub.r. podpisał kolejną umowę z Telewizją Polską na realizację „Familiady”, przy czym kontrakt dotyczy mniejszej niż wcześniej liczby odcinków (30) i zakłada niższe wynagrodzenie dla producenta. Mimo to spółka nie dostrzega żadnych istotnych zagrożeń dla dalszej współpracy w tym zakresie z TVP.
- Ponadto w dalszym ciągu nie zostały wznowione rozmowy w zakresie uruchomienia nowych programów dla Telewizji Polskiej, których produkcję spółka Astro przygotowała w minionych kwartałach. Brak nowych nakładów związanych z kontynuacją ich produkcji skutkował istotnym obniżeniem poniesionych przez Spółkę kosztów i w rezultacie przyczynił się do wypracowania dodatniego wyniku finansowego - zaznacza firma.
W listopadzie ub.r. Astro ogłosiło, że wspólnie z firmą Gamerock uruchomi kanał telewizyjny dotyczący e-sportu. Z początkiem grudnia wystartował testowy sygnał tej stacji. Ponadto Astro zaczęło pracę nad budową małego studia telewizyjnego oraz nawiązało współpracę z firmami odpowiadającą za aspekty techniczne emisji stacji.
- Głównym punktem ramówki E-Sport będą rozgrywki e-sportowe oraz relacje z najbardziej prestiżowych turniejów na świecie. Pozostały czas antenowy mają wypełniać programy rozrywkowe, dokumentalne czy talk-show - opisuje Astro.
Dołącz do dyskusji: Producent „Familiady” ze spadkiem zysku o 41 proc., buduje studio dla kanału e-sportowego