SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

ARC w Czechach

Polski Instytut Badawczy bada opinię Czechów

Polski Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia jako pierwszy prowadzi badania nie tylko w Polsce ale, od połowy maja, również w Czechach. Uruchomiony w przez Instytut ARC internetowy panel badawczy yourvox.com jest rozszerzeniem działającego od 2001 roku w Polsce programu epanel.pl.

Tak, jak w przypadku wszystkich dziedzin gospodarki, otwarcie granic stanowi szansę również dla branży badawczej. Przykładem tego może być rozszerzenie naszego internetowego projektu badawczego, poza granice Polski. Jestem przekonany, że to słuszny kierunek, pozwalający stać się polskiemu instytutowi, ważnym partnerem dla naszych klientów, którzy w większości działają globalnie - mówi Piotr Czyżewski, dyrektor ds. badań w ARC Rynek i Opinia, odpowiedzialny za czeski panel internetowy - Liczymy na to, że w Czechach, nasz produkt jakim jest panel yourvox.com przyjmie się równie dobrze jak na polskim rynku. W najbliższych latach zamierzamy objąć nim także pozostałe rynki Europy Centralnej i Wschodniej.

Epanel.pl ma w tej chwili ponad 20.000 zarejestrowanych użytkowników, a jego czeski odpowiednik mimo, że działa dopiero niecały miesiąc już ponad 1000.

Należy podkreślić, że główne zalety internetowych badań opinii to - w porównaniu z innymi badaniami - bardzo niski koszt, krótki czas realizacji, interaktywność. Co równie ważne w trakcie internetowego badania można reagować na bieżąco na opinie respondentów, dodając lub zmieniając pytania.

Za pomocą internetowego panelu badawczego można prowadzić zarówno badania opinii internautów jaki populacji osób, wśród których jest wielu użytkowników Internetu np.: posiadaczy telefonów komórkowych, kart kredytowych czy DVD. Przy pomocy polskiego epanelu Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia badał do tej pory liczne zagadnienia dotyczące Internetu jak i produktów i usług bezpośrednio z nim nie związanych np..: testy produktów, opakowań, logotypów, haseł reklamowych, konceptów reklam, okładek czasopism, layoutów reklam oraz wiele innych rodzajów badań marketingowych.

Dołącz do dyskusji: ARC w Czechach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl