Apple straciło na późniejszej premierze iPhone'a X
Przesunięta na listopad premiera iPhone'a X poskutkowała spadkiem udziału systemu iOS na kluczowych rynkach - wynika z danych Kantar Worldpanel ComTech.
W okresie od sierpnia do października 2017 r. spadek iOS wykorzystał Android, który na pięciu największych rynkach europejskich (Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy, Wlk. Bryt.) zwiększył swój udział o 4,3 pkt. proc., w USA - o 8,2 pkt. proc., a w Japonii - o 7,5 pkt. proc. System Apple zyskał jedynie w Chinach - o 0,5 pkt. proc., do 17,4 proc.
W październiku 2017 r. 35,3 proc. ogółu posiadaczy iPhone'ów w Europie i USA posiadało swój model od ponad 2 lat, podczas gdy rok wcześniej wskaźnik ten sięgał 30,1 proc. Zdaniem analityków, spodziewany spadek sprzedaży poprzednich modeli iPhone'a zrekompensuje średnia cena iPhone'a X.
Z danych Kantar Worldpanel ComTech wynika także, że w ostatnich trzech miesiącach w Chinach Top 5 marek smartfonów kontrolowało łącznie 91 proc. sprzedaży, wobec 79 proc. rok wcześniej.
iPhone X został oficjalnie zaprezentowany przez Apple w połowie września br. Z kolei przedsprzedaż tego modelu rozpoczęła się globalnie (także w Polsce) zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, czyli w piątek 27 listopada br.
Dołącz do dyskusji: Apple straciło na późniejszej premierze iPhone'a X