Anna Lewandowska wprowadza do sprzedaży kosmetyki Phlov. „Typowy proces monetyzacji potencjału własnej marki osobistej”
Anna Lewandowska poinformowała o wprowadzeniu na rynek własnej marki kosmetyków pod nazwą Phlov. Ruszyła przedsprzedaż na stronie internetowej, wkrótce będzie je można kupić w perfumeriach Sephora. - To typ brandu tworzonego nie przez firmę kosmetyczną, ale influencera, z doświadczeniem z innymi markami własnymi. To warto podkreślić, ponieważ to typowy proces związany z monetyzacją potencjału własnej marki osobistej - podkreśla Jacek Kotarbiński, ekspert ds. marketingu.
Marka Phlov to produkty wielozadaniowe, naturalne i wegańskie. Ich oddziaływanie ma być ukierunkowane nie tylko na pielęgnację skóry, ale i na nastrój - tak wynika z informacji, którą Anna Lewandowska opublikowała na Instagramie.
- Nazwa marki nawiązuje do flow, czyli stanu pełnego zaangażowania w wykonywaną czynność, któremu towarzyszą radość, spokój i szczęście. Właśnie te doznania są motywem przewodnim marki. A to wszystko w duchu less waste, zgodnie ze światowymi trendami i w oparciu o najnowsze odkrycia z dziedziny psychodermatologii - poinformowała Anna Lewandowska.
Zdradziła, że w ich recepturach wykorzystano „rewolucyjne odkrycie z dziedziny neuronauki” - Brain -Skin. - To połączenie między mózgiem i skórą, które umożliwia wpływanie na nastrój poprzez poprawę stanu cery - wyjaśniła.
W ofercie znajdują się m.in. kosmetyki do pielęgnacji twarzy, w tym kremy pod oczy, serum, kremy do twarzy (w cenie od 49 do 159 zł) oraz do pielęgnacji ciała (w cenie od 49 do 89 zł), wśród nich m.in. żele do mycia, balsamy.
Do produkcji kosmetyków wykorzystano opatentowane surowce aktywne, roślinne soki z brzozy i korzenia yakon, bioaktywne wody owocowe, fermentowane minerały, superowoce, synbiotyki, ekstrakty z grzybów oraz adaptogeny. Opakowania kosmetyków powstały z materiałów nadających się do recyklingu, takich jak Bio-PET, szkło i trzcina cukrowa.
Ruszyła już przedsprzedaż kosmetyków Phlov na stronie internetowej marki. Od 29 października br. będzie można je kupić w perfumeriach Sephora.
Brak finansowej bariery wejścia, produkt niszowy
- Nowa marka Anny Lewandowskiej na pewno nie będzie miała problemów z finansowaniem jej wejścia na rynek, a czy się obroni w trudnym i wymagającym segmencie kosmetycznym to zobaczymy. Na pewno jest to typ brandu tworzonego nie przez firmę kosmetyczną, ale influencera, z doświadczeniem z innymi markami własnymi. To warto podkreślić, ponieważ to typowy proces związany z monetyzacją potencjału własnej marki osobistej. Phlov ma na pewno potencjał w kategorii insightów młodych, zamożnych, ceny jej kosmetyków to półka średnia wyższa. Produkty influencerów raczej celują właśnie w takie rynki, ponieważ marże są wyższe, produkcja nie jest masowa, a sfera marketingu i sprzedaży organizowana jest poprzez online, targetowanie reklamy i działania public relations - mówi Jacek Kotarbiński, ekonomista i ekspert ds. marketingu.
Zwraca uwagę, że rynek beauty jest bardzo konkurencyjny, duże inwestycje trzeba przeznaczać na działania marketingowe.
- Tutaj kluczem do modelu biznesowego wydaje się monetyzacja społeczności zgromadzonej wokół Anny Lewandowskiej i marek w jej portfelu. Jeżeli Phlov nie jest przeznaczony do klasycznej dystrybucji i będzie sprzedawany wyłącznie online, to będzie to typowo niszowy produkt. Marka budowana jest pod oczekiwania kobiet świadomych ekologicznie, zgodnie z duchem bio i zero-waste. To cenna wartość, ale i aktualnie modny trend. Mnie z kolei interesuje na ile zapowiedzi o wykorzystaniu potencjału psychodermatologii będą rzeczywiste. Ta dziedzina łączy w sobie wiedzę dermatologiczną, psychiatryczną i psychologiczną. Jestem bardzo ciekaw oceny ekspertów na temat deklarowanej bioaktywności tych kosmetyków. Jak wiadomo, w branży beauty i nie tylko mamy mnóstwo buzzwordów nawiązujących do nowoczesnej nauki, które potem niewiele mają wspólnego z rzeczywistością. Sama nazwa marki raczej trudna. Rozumiem wprawdzie grę słów i dążenie do efektu „zero Google", ale mimo wszystko - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Kotarbiński.
Dołącz do dyskusji: Anna Lewandowska wprowadza do sprzedaży kosmetyki Phlov. „Typowy proces monetyzacji potencjału własnej marki osobistej”