SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Angora”, “Newsweek” i “Wprost” ze wzrostami

“Tele Tydzień” jest najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce, ale notuje spadek, jak większość tytułów z czołowej dziesiątki. Wzrostami pochwalić się mogą jedynie “Angora”, “Newsweek” i “Wprost”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z badania PBC General, w okresie od czerwca do listopada ub.r. po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,69 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,24 pkt. proc.
 
Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 18,42 proc. respondentów (spadek o 0,26 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,40 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,76 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,71 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,22 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 9,11 proc. czytelników, więcej o 0,16 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa zanotował wzrost z 5,90 proc. do 6,82 proc. Dało mu to awans z pozycji 9. na miejsce 7. i pozwoliło wyprzedzić “Politykę” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł bowiem z 7,13 proc. do 6,70 proc.

Wirtualnemedia.plCzerwiec – listopad
PBC20112010
TytułProcent respondentów
Tele Tydzień31,69%33,93%
Życie na Gorąco18,42%18,67%
Chwila dla Ciebie14,40%14,76%
Angora11,71%11,50%
Newsweek9,11%8,95%
Auto Świat6,94%7,62%
Wprost6,82%5,90%
Polityka6,70%7,13%
To i Owo6,34%7,04%
Twoje Imperium5,51%5,87%
Na Żywo4,79%5,45%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV3,92%4,30%
Gość Niedzielny3,88%4,13%
Teleprogramy3,65%3,90%
Takie jest Życie3,63%3,93%
Rewia3,24%3,45%
Super TV3,17%3,42%
Motor3,11%3,25%
Przekrój2,99%3,39%
Uważam Rze inaczej pisane2,73%-
Świat i Ludzie2,31%2,38%
Imperium TV1,63%1,88%
Bella Relaks1,51%1,47%
Tele Max1,50%1,75%
Forum1,49%1,46%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,31%1,19%
Tygodnik Siedlecki0,78%0,63%
Tygodnik Ostrołęcki0,68%0,61%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,62%0,63%
Przewodnik Katolicki0,61%0,69%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,52%0,40%
Jarmark0,47%0,58%
Gazeta Regionalna0,47%-
Panorama Leszczyńska0,45%0,51%
City (tygodnik bezpłatny)0,42%0,57%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,20%0,25%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny)0,07%-


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od czerwca do listopada ub.r., czyli poradnikową “Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 15,95 proc. respondentów, czyli o 1,32 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
 
Wydawana także przez Edipresse “Pani Domu” awansowała na miejsce drugie, notując wzrost czytelnictwa z 15,29 proc. do 15,74 proc. Tytułowi temu udało się wyprzedzić “Tinę” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,73 pkt. proc. i wyniosło 14,83 proc. Zajęła ona trzecią lokatę.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo wzrosło o 0,07 pkt. proc. do 10,63 proc.
 
Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce szóste, a czytało ją 8,88 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.

Wirtualnemedia.plCzerwiec-listopad
PBC20112010
TytułProcent respondentów
Przyjaciółka15,95%17,27%
Pani Domu15,74%15,29%
Tina14,83%15,56%
Viva10,63%10,56%
Z Życia Wzięte8,93%9,36%
Gala8,88%-
Party Życie Gwiazd6,90%6,23%
Tele Świat5,53%5,78%
Komputer Świat5,49%6,79%
Show Magazyn o Gwiazdach3,91%3,76%
Świat Seriali3,65%3,68%
Bravo3,32%4,03%
Sukcesy i Porażki3,06%3,23%
Bravo Sport2,29%2,74%
TV 141,12%1,11%
Monitor Księgowego0,51%0,47%

 


 Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2010 roku na losowej próbie 24 280 przypadków i w okresie od czerwca do listopada 2011 roku na losowej próbie 24 285 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: “Angora”, “Newsweek” i “Wprost” ze wzrostami

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Olo
Znamy wszyscy te wzrosty Tomka DupoLisa. W krętactwach księgowych jego pryncypał jest bardzo biegły...
odpowiedź
User
"wzrosty" Wprost ??
Oj to się musi Lisek imbecylek narobić aby "wzrosła" sprzedaż tego gniota BOLSZEWICKO - FASZYSTOWSKIEGO :)
Biedny ten piec centralnego ogrzewania :P
Ile to musi przepuścić wypocin "dziennikarskich" aby "wzrosła" sprzedaż tygodnika WYPOCIN -ŁGARSTWA I POMYJ oraz NARKOMAŃSKICH wywodów :D
odpowiedź
User
szechteriada.org
szechteriada.org - cała prawda, całą dobę ... historia nieznana...
odpowiedź