“Angora”, “Newsweek” i “Wprost” ze wzrostami
“Tele Tydzień” jest najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce, ale notuje spadek, jak większość tytułów z czołowej dziesiątki. Wzrostami pochwalić się mogą jedynie “Angora”, “Newsweek” i “Wprost”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z badania PBC General, w okresie od czerwca do listopada ub.r. po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,69 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,24 pkt. proc.
Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 18,42 proc. respondentów (spadek o 0,26 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,40 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,76 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,71 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,22 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 9,11 proc. czytelników, więcej o 0,16 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa zanotował wzrost z 5,90 proc. do 6,82 proc. Dało mu to awans z pozycji 9. na miejsce 7. i pozwoliło wyprzedzić “Politykę” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł bowiem z 7,13 proc. do 6,70 proc.
Wirtualnemedia.pl | Czerwiec – listopad | |
PBC | 2011 | 2010 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 31,69% | 33,93% |
Życie na Gorąco | 18,42% | 18,67% |
Chwila dla Ciebie | 14,40% | 14,76% |
Angora | 11,71% | 11,50% |
Newsweek | 9,11% | 8,95% |
Auto Świat | 6,94% | 7,62% |
Wprost | 6,82% | 5,90% |
Polityka | 6,70% | 7,13% |
To i Owo | 6,34% | 7,04% |
Twoje Imperium | 5,51% | 5,87% |
Na Żywo | 4,79% | 5,45% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,92% | 4,30% |
Gość Niedzielny | 3,88% | 4,13% |
Teleprogramy | 3,65% | 3,90% |
Takie jest Życie | 3,63% | 3,93% |
Rewia | 3,24% | 3,45% |
Super TV | 3,17% | 3,42% |
Motor | 3,11% | 3,25% |
Przekrój | 2,99% | 3,39% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,73% | - |
Świat i Ludzie | 2,31% | 2,38% |
Imperium TV | 1,63% | 1,88% |
Bella Relaks | 1,51% | 1,47% |
Tele Max | 1,50% | 1,75% |
Forum | 1,49% | 1,46% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,31% | 1,19% |
Tygodnik Siedlecki | 0,78% | 0,63% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,68% | 0,61% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,62% | 0,63% |
Przewodnik Katolicki | 0,61% | 0,69% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,52% | 0,40% |
Jarmark | 0,47% | 0,58% |
Gazeta Regionalna | 0,47% | - |
Panorama Leszczyńska | 0,45% | 0,51% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,42% | 0,57% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,20% | 0,25% |
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) | 0,07% | - |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od czerwca do listopada ub.r., czyli poradnikową “Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 15,95 proc. respondentów, czyli o 1,32 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Wydawana także przez Edipresse “Pani Domu” awansowała na miejsce drugie, notując wzrost czytelnictwa z 15,29 proc. do 15,74 proc. Tytułowi temu udało się wyprzedzić “Tinę” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,73 pkt. proc. i wyniosło 14,83 proc. Zajęła ona trzecią lokatę.
Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo wzrosło o 0,07 pkt. proc. do 10,63 proc.
Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce szóste, a czytało ją 8,88 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.
Wirtualnemedia.pl | Czerwiec-listopad | |
PBC | 2011 | 2010 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 15,95% | 17,27% |
Pani Domu | 15,74% | 15,29% |
Tina | 14,83% | 15,56% |
Viva | 10,63% | 10,56% |
Z Życia Wzięte | 8,93% | 9,36% |
Gala | 8,88% | - |
Party Życie Gwiazd | 6,90% | 6,23% |
Tele Świat | 5,53% | 5,78% |
Komputer Świat | 5,49% | 6,79% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 3,91% | 3,76% |
Świat Seriali | 3,65% | 3,68% |
Bravo | 3,32% | 4,03% |
Sukcesy i Porażki | 3,06% | 3,23% |
Bravo Sport | 2,29% | 2,74% |
TV 14 | 1,12% | 1,11% |
Monitor Księgowego | 0,51% | 0,47% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2010 roku na losowej próbie 24 280 przypadków i w okresie od czerwca do listopada 2011 roku na losowej próbie 24 285 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: “Angora”, “Newsweek” i “Wprost” ze wzrostami
Biedny ten piec centralnego ogrzewania :P
Ile to musi przepuścić wypocin "dziennikarskich" aby "wzrosła" sprzedaż tygodnika WYPOCIN -ŁGARSTWA I POMYJ oraz NARKOMAŃSKICH wywodów :D