SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Analitycy wskazują na niską skuteczność hashtagów na Facebooku

Według analityków hashtagi we wpisach na Facebooku nie zwiększają ich popularności ani skuteczności w dotarciu do szerszego grona użytkowników.

Analityczny serwis EdgeRank poddał ocenie w czerwcu br. 500 stron na Facebooku. Łącznie sprawdzono ponad 35 tys. postów, z czego 6 tys. zawierało hashtagi. Zdaniem autorów, te ostatnie nie tylko nie wykazywały zwiększonego zasięgu wirusowego, ale wręcz okazywały się o 50 proc. mniej skuteczne.

EdgeRank podaje, że w porównaniu z Facebookiem posty na Twitterze po dodaniu hashtagów cieszą się średnio dwukrotnie większym zainteresowaniem. Z danych serwisu wynika, że ok. 70 proc. firm, które w swoich profilach zaczęły korzystać z tego narzędzia zanotowało zwiększone zainteresowanie publikowanymi treściami.

Analitycy jako przyczynę małej skuteczności hashtagów podają niskie zainteresowanie tą funkcją użytkowników. Facebook nie przekonał ich jeszcze do klikania w tagi oraz eksplorowania wybranych tematów. Może na to się składać również relatywnie krótki czas, jaki minął od wprowadzenia tej funkcji.

W odpowiedzi na te zarzuty, Facebook tłumaczy, że to nie hashtagi, ale jakość i przekaz postów decydują o ich skuteczności. Ponadto zdaniem pracowników portalu nie należy mierzyć efektywności jedynie pod kątem zasięgu publikowanych treści, ale również zwracać uwagę na ich jakość, która ma odgrywać większą rolę.

Hashtagi zadebiutowały na Facebooku w czerwcu br. (przeczytaj o tym więcej).

Dołącz do dyskusji: Analitycy wskazują na niską skuteczność hashtagów na Facebooku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl