Analitycy: Rebranding Ery niekorzystny dla TPSA
Rebranding sieci mobilnej "Era", która zostanie przemianowana na T-Mobile będzie miała niekorzystny wpływ na wyniki Telekomunikacji Polskiej (TPSA), właściciela PTK Centertel (operatora sieci Orange), ocenił analityk DM BZK Paweł Puchalski. Wcześniej PTC poinformowała, że rebranding został zaplanowany na 5 czerwca, a jego koszt wyniesie ok. 100 mln zł.
"Rebranding przyciąga zwykle nowych klientów, jest więc prawdopodobne, że pod względem rozwoju bazy klienckiej, TPSA będzie się spisywał wkrótce gorzej niż rynek" - ocenił Puchalski.
Zwrócił też uwagę, że udany rebranding Ery na T-Mobile zwiększy prawdopodobieństwo podobnego zabiegu w przypadku Plusa. Właściciel tej marki - Polkomtel - już wkrótce może zmienić właściciela.
>>> Koniec marki Era. 5 czerwca startuje T-Mobile
"Jest prawdopodobne, że dane nt. liczby abonentów Orange rozczarują w III kw. (wpływ PTC) oraz IV kwartale (ewentualny efekt Polkomtela)" - dodał Puchalski. Zaznaczył, że TPSA może podjąć walkę o klientów, ale odbije się negatywnie na jej wyniku EBITDA w II połowie roku.
>>> T-Mobile zastąpi w Polsce sieć Era - jaka oferta?
Dołącz do dyskusji: Analitycy: Rebranding Ery niekorzystny dla TPSA