AMS wprowadza eko wiatę w Warszawie. W całości pokryta zielonym dachem
Firma reklamy zewnętrznej AMS SA wprowadza do swojej oferty system eko wiat - w całości pokrytych zielonym dachem. W Warszawie przy tym projekcie współpracuje z marką motoryzacyjną Škoda.
AMS pierwsze eko wiaty postawił w Poznaniu, w ramach pilotażu, we współpracy z MTP. Ich powstanie ma na celu zwiększenie liczby zielonych miejsc, które są niezbędne w procesie oczyszczania powietrza w miastach.
Jak podano w komunikacie "dach każdej eko wiaty to 9 m2 zieleni, które pozwala na zmagazynowanie w czasie deszczu do 90 l wody, obniża zapylenie powietrza o ok. 15-20 proc. w otoczeniu wiaty, absorbuje 7,3 kg CO2 rocznie, a w upalne dni obniża temperaturę pod dachem wiaty o 3-5 °C. Rośliny tworzące dywan rozchodnikowy, który pokrywa dach, są wytrzymałe na warunki środowiskowe, a dodatkowo - dzięki długiemu okresowi kwitnienia – są przyjazne m.in. dla pszczół".
Pierwszą marką, która skorzystała z tego rozwiązania, jest Škoda. Szczegółów współpracy firmy nie ujawniają,
- Jako lider nie tylko w branży motoryzacyjnej, ale także inicjator wielu nowatorskich rozwiązań kreatywnych, śledzimy i odpowiadamy na współczesne trendy, wdrażając rozwiązania, dzięki którym jesteśmy blisko naszych klientów - mówi Arkadiusz Gwizdek, dyrektor marketingu marki Škoda. – Jednym z takich projektów jest nasze zaangażowanie w stworzenie w przestrzeni miejskiej eko wiat, które stanowią swojego rodzaju oazy w naszych metropoliach - dodaje.
Do tej pory spółka AMS wprowadziła do swojej oferty eko wiaty w Poznaniu, pilotażową wiatę w Krakowie oraz teraz wiatę na warszawskim Żoliborzu. Ta ostatnia - oprócz zielonego dachu - posiada specjalne oznaczenia, zabezpieczające ptaki przed kolizjami z szybami wiaty.
- Meble miejskie skonstruowane tak, by współgrać z przestrzenią miejską, łączące rozwiązania reklamowe z duchem ekologii, to już nie tylko domena państw zachodnich. Takich projektów w Polsce jest coraz więcej, a doświadczenia AMS, który wprowadza je konsekwentnie od kilku lat, pokazują, że właśnie takich rozwiązań oczekują mieszkańcy miast i nasi klienci. Wiaty przyjazne środowisku to – po reklamowych słupach solarnych - kolejny krok w realizacji naszej strategii współtworzenia miast inteligentnych - mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS.
Pierwszy zielony dach na wiacie przystankowej AMS zamontował w Warszawie w 2019 roku w ramach projektu dla lokalnej społeczności na Skwerze „Sierpnia 1944”.
Dołącz do dyskusji: AMS wprowadza eko wiatę w Warszawie. W całości pokryta zielonym dachem