Amrest, Alfa Star i Lego więcej na reklamę tv, Totalizator Sportowy – połowę mniej
Największe biura podróży i sieci restauracji w Polsce zdecydowanie zwiększyły w 2010 roku wydatki na reklamy telewizyjne. Natomiast Totalizator Sportowy przeznaczył na to połowę mniej niż rok wcześniej.
McDonald’s Polska w ub.r. cennikowo wydał na reklamy telewizyjne 12 proc. więcej niż w 2009 roku, a Amrest (kontrolujący w Polsce sieci Pizza Hut, KFC, Burger King, Starbucks i Freshpoint) – 38 proc. więcej. Swoje telewizyjne budżety reklamowe zdecydowanie zwiększyły również największe biura podróży. Alfa Star przeznaczył na promocję w telewizji 51 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast TUI Poland i Rainbow Tours w 2009 roku nie znalazły się w czołówce reklamodawców telewizyjnych ze swojego sektora, a w 2010 roku zajęły w zestawieniu, odpowiednio, trzecie i piąte miejsce.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Podróże i turystyka, hotele i restauracje” | |||
| 2010 rok | 2009 rok | |
McDonald's Polska | 62 964 095 zł | 56 019 942 zł | |
Amrest | 57 272 248 zł | 41 624 966 zł | |
TUI Poland | 9 359 883 zł | - | |
Alfa Star Biuro Podróży | 8 317 924 zł | 5 512 584 zł | |
Rainbow Tours | 6 003 730 zł | - |
Z kolei Mattel Poland – największy reklamodawca telewizyjny wśród producentów zabawek – w 2010 roku wydał na promocję w telewizji prawie tyle samo, co rok wcześniej. Za to Hasbro Poland i Lego Polska zwiększyły swoje budżety w tym zakresie o 46 proc. Natomiast zakwalifikowany również do kategorii „Czas wolny” Totalizator Sportowy przeznaczył na reklamy telewizyjne 49 proc. mniej niż w 2009 roku.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Czas wolny” | |||
| 2010 rok | 2009 rok | |
Mattel Poland | 54 163 677 zł | 54 347 242 zł | |
Hasbro Poland | 38 421 088 zł | 26 359 160 zł | |
Totalizator Sportowy | 33 734 116 zł | 65 906 115 zł | |
Lego Polska | 29 812 907 zł | 20 464 892 zł | |
TM Toys | 20 745 798 zł | - |
Dołącz do dyskusji: Amrest, Alfa Star i Lego więcej na reklamę tv, Totalizator Sportowy – połowę mniej