Amerykanie spędzają o 40 procent więcej czasu z HBO Now. Efekt koronawirusa
Stacja HBO podała, że użytkownicy prowadzonego przez nią w USA serwisu VOD HBO Now w ostatnim okresie spędzają na platformie o 40 procent więcej czasu niż przed pojawieniem się pandemii koronawirusa. Najwięcej widzów przyciągają flagowe produkcje HBO, takie jak „Westworld” czy „Gra o tron”, których widownia wzrosła o 50 procent.
O niektórych statystykach dotyczących oglądalności wśród widzów w Stanach Zjednoczonych stacja HBO poinformowała na blogu zaznaczając, że szerząca się pandemia koronawirusa i związana z tym izolacja Amerykanów w domach ma znaczący wpływ na wzrost popularności prowadzonych przez HBO kanałów telewizyjnych oraz serwisu HBO Now, który wystartował w USA w 2015 r.
Widzowie i czas w górę
HBO ujawniło, że w ostatnim tygodniu oglądalność telewizji w USA w tradycyjnych i cyfrowych kanałach wzrosła w USA o 20 proc. Zbliżony wynik zanotowała sama stacja.
Nadawca poinformował, że największy wzrost popularność spośród jego oferty dotyczy platformy HBO Now. Od niedzieli 14 marca br. średni czas spędzany przez widzów przy treściach dostępnych w serwisie zwiększył się o 40 proc.
Zgodnie z oczekiwaniami wśród najpopularniejszych pozycji w HBO Now znalazł się kolejny sezon serialu „Westworld”. Z kolei o 50 proc. wzrosła oglądalność innych flagowych tytułów HBO, takich jak „Czernobyl”, „Małe kłamstewka” czy „Gra o tron”.
Większym od średniego powodzeniem cieszą się także treści dokumentalne oferowane przez HBO Now. Siedmiokrotnie wzrosła widownia filmu „Ebola: The Doctor’s Story”, a o 70 proc. więcej użytkowników obejrzało klasyczne filmy kinowe dostępne na platformie. O 65 proc. wzrosło także oglądanie treści w modelu „binge viewing”, czyli śledzenie za jednym razem kilku odcinków wybranego serialu.
HBO dodaje, że oprócz HBO Now większym niż normalnie powodzeniem wśród widzów cieszą się także tradycyjne kanały należace do nadawcy, takie jak TNT czy TBS.
Platformy VOD zyskują
Odpowiadając na pytania Wirtualnemedia.pl Agnieszka Niburska, rzeczniczka HBO Europe potwierdziła, że wzrost zainteresowania ofertą stacji jest dostrzegalny także w Polsce, lecz nadawca nie podaje na razie dokładnych liczb z tym związanych. Nie wiadomo też na razie czy HBO wprowadzi w najbliższym czasie w Polsce jakieś formy promocji zachęcające użytkowników do korzystania z oferty stacji.
Nadawcy VOD i stacje telewizyjne mogą zyskać na obecnym kryzysie związanym z koronawirusem. Potwierdzili to eksperci w rozmowach z Wirtualnemedia.pl podkreślając że właśnie HBO jest u nas najlepiej przygotowana pod względem oferty programowej.
Netflix na czele serwisów VoD w Polsce
W lutym br. przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 4,39 mln polskich internautów, co dało 15,73 proc. zasięgu. W ciągu roku zasięg witryny wzrósł o 3,62 pkt proc., czyli 29,9 proc.
Netflix rekordową liczbę 5,31 mln polskich użytkowników miał w grudniu ub.r., m.in. dzięki premierze pierwszego sezonu serialu „Wiedźmin”. Platforma nie ujawnia, ilu ma subskrybentów poszczególnych krajach poza USA. Globalnie w czwartym kwartale ub.r. zyskała 8,76 mln płacących użytkowników, na koniec grudnia miała ich 167,09 mln. W ciągu kwartału zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto.
Z vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) w zeszłym miesiącu skorzystało 3,34 mln internautów zapewniających 12 proc. zasięgu, o 0,86 pkt proc. (6,7 proc.) więcej niż rok wcześniej. W serwisie zdecydowana większość treści jest dostępna bezpłatnie, jesienią 2017 roku pojawiły się tam treści z platform Player.pl (Grupa TVN Discovery) i Ipli (Cyfrowy Polsat).
Podobny model działa w obu tych serwisach. Player.pl miał w lutym br. 2,21 mln użytkowników, a Ipla.tv - 1,08 mln. W ciągu roku pierwszy serwis zanotował spadek zasięgu o 2,78 pkt proc. (26 proc.), a drugi - o 0,36 pkt proc. (8,5 proc.). Natomiast sekcja VoD portalu TVP.pl miała 2,57 mln użytkowników i 9,21 proc. zasięgu, po spadku w skali roku o 1,44 pkt proc. (13,5 proc.).
Dział Premium na portalu CDA.pl odwiedziło 2,67 mln internautów, a zasięg zmalał rok do roku o 0,21 pkt proc. (2,1 proc.) do 9,58 proc. Na koniec ub.r. ofertę CDA Premium miało wykupioną 231,7 tys. użytkowników (firma CDA.pl w ub.r. zanotowała wzrost wpływów o 53 proc. do 42,9 mln zł), a pozostali albo korzystali z darmowego okresu próbnego, albo na krótko trafili do tego działu, np. klikając w jej reklamy.
HBOGO.pl miał 1,45 mln użytkowników, a zasięg witryny w ciągu roku zmalał o 0,49 pkt proc. (8,6 proc.) do 5,21 proc. W zestawieniu pojawiły się dwa serwisy nieobecne przed rokiem: Amazon Prime Video z 463,6 tys. odwiedzających i 1,66 proc. zasięgu oraz Chili.com z 457,8 tys. użytkowników z 1,64 proc.
Dołącz do dyskusji: Amerykanie spędzają o 40 procent więcej czasu z HBO Now. Efekt koronawirusa