Ambitne plany koncernu Mecom
Europejski koncern wydawniczy Mecom stawia sobie ambitne cele na najbliższe lata jeśli chodzi o przychód z działalności w przestrzeni cyfrowej.
David Montgomery, dyrektor wykonawczy grupy, przedstawił plan, według którego w ciągu trzech lat przychód ten ma zwiększyć się o 100 milionów euro. Jednocześnie zapowiedział on, że w większości wpływy będą pochodzić z reklam, a nie z opłat za dostęp do treści.
Koncern wierzy, że ten ambitny plan uda się spełnić nawet pomimo słabego pod tym względem zeszłego roku, w którym przychód wobec roku 2008 zmniejszył się o 11 proc., do 67 milionów euro. Tymczasem założony cel (167 mln euro) będzie wymagał, aby przychód Mecom z działalności na rynku cyfrowym rósł rocznie średnio o 35 proc.
Jednym ze sposobów ma być tutaj wzrost liczby unikalnych użytkowników odwiedzających strony internetowe należące do grupy. Posiada ona około 300 gazet i 200 witryn w Holandii, Polsce, Norwegii i Danii. W zeszłym roku odwiedziło je 32 miliony internautów (o 31 proc. więcej niż w 2008 r.), a do końca roku 2012 koncern chce aby liczba ta wzrosła do 58 milionów.
Z podawanych przez Mecom danych wynika, że w 2009 roku jego przychód z polskiego rynku cyfrowego wyniósł 4,4 miliona euro i był o 29 proc. większy niż w roku 2008. W tym samym czasie o 90 proc. wzrosła liczba unikalnych użytkowników z Polski odwiedzających strony koncernu.
Grupa ujawniła również, że w zeszłym roku zwolniła 850 osób i obecnie zatrudnia 8,6 tys. pracowników. Na bieżący roku planowane są kolejne cięcia kosztów, w związku z czym niewykluczone są kolejne zwolnienia.
Dołącz do dyskusji: Ambitne plany koncernu Mecom