Prawicowy serwis przeprowadził kampanię oczerniającą Amber Heard
The Daily Wire, konserwatywno-prawicowy serwis internetowy, przeprowadził w mediach społecznościowych wartą setki tysięcy dolarów kampanię szkalującą wizerunek aktorki Amber Heard, która obecnie sądzi się w USA z byłem mężem Johnnym Deppem - ujawnił Vice.
The Daily Wire to działający na amerykańskim rynku medialnym od 2015 roku prawicowy publicystyczny portal internetowy, którego założycielem i szefem jest Ben Shapiro, ultrakonserwatywny publicysta polityczny.
Śledztwo: The Daily Wire oczerniało Heard, wybielało Deppa
Jak wykazało niezależne śledztwo organizacji non-profit Citizens for Vice World News, The Daily Wire promował reklamami na Facebooku i Instagramie swoje artykuły popierające Johnny'ego Deppa i stawiające w negatywnym świetle jego byłą żonę Amber Heard.
Dochodzenie aktywistów wykazało również, że The Daily Wire wydał na ten cel od 35 tys. do 47 tys dolarów. W social mediach serwis promował wprowadzające w błąd informacje na temat toczącego się procesu Deppa i Heard.
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/proces-amber-heard-johnny-depp-sprawa-w-sadzie-przemoc-cytaty-z-filmow-hejt-twitter
Cztery miliony wyświetleń dezinformacji
Reklamy dezinformujących treści z The Daily Wire miały na Facebooku i Instagramie cztery miliony wyświetleń. Większość z nich promowały stronnicze artykuły i filmy wideo na temat Heard. Reklamy te dodatkowo promowały znane na amerykańskiej scenie konserwatywne postacie, jak prawicowa komentatorka Candace Owens.
fot. Vice.com
Jak wykazało śledztwo Citizens for Vice World News, The Daily Wire próbował wykorzystać szum wokół procesu, aby przyciągnąć czytelników do serwisu, promują przy tym swoją konserwatywną linię redakcyjną.
Jeden z promowanych artykułów zatytułowano "The Attempted Character Assassination of Johnny Depp" ("Próba zabójstwa Johnny'ego Deppa"), Twierdzono w nim, że "jedyne negatywne słowa o hollywoodzkim gwiazdorze pochodziły od okazjonalnych krytyków filmowych. Dopóki nie ożenił się z Amber Heard". Artykuł zawierał inne fałszywe twierdzenia.
Aktywiści szacują, że The Daily Wire wydał na reklamę promującą tylko ten artykuł od 20 do 25 tys. dolarów.
Z kolei od 10 700 do 15 799 dolarów wydano na promocję innego artykułu relacjonującego proces.
Materiał "The 14 Most Shocking Revelations In The Johnny Depp, Amber Heard Defamation Trial" (14 najbardziej szokujących rewelacji z procesu o zniesławienie Johnny'ego Deppa i Amber Heard) odsyła do postu Owens, w którym przedstawia się jako osoba "w pełni popierająca Deppa".
The Daily Wire promował również na Facebooku filmy z przesłaniem "Amber Heard jest winna", "Heard jest oczywiście kompletną wariatką".
Amber Heard i Johnny Depp walczą przed sądem
Trwający właśnie w amerykańskim Fairfax, w stanie Wirginia proces już został nazwany w mediach "procesem dekady". Johnny Depp domaga się od ex-żony 50 milionów za zniesławienie w tekście opublikowanym w Washington Post, w którym opisała siebie jako "osobę publiczną będącą ofiarą przemocy domowej". Z kolei Heard złożyła pozew wzajemny o odszkodowanie w wysokości 100 milionów dolarów. Była para oskarża się nawzajem o znęcanie się fizyczne i psychiczne, Heard zarzuca byłemu mężowi także przemoc na tle seksualnym.
Według danych NewsWhip, agencji zajmującej się monitoringiem mediów społecznościowych, od 4 kwietnia do 16 maja proces Depp-Heard zgromadził więcej interakcji w mediach społecznościowych na jeden opublikowany artykuł niż jakakolwiek inna publikacja, w tym o wojnie w Ukrainie czy o prawach reprodukcyjnych.
Amber Heard i Johnny Depp poznali się w 2009 r. Pobrali się w 2015 r., a już rok później zawarli ugodę rozwodową, wydając wspólne oświadczenie, w którym napisali, że ich związek "był intensywnie namiętny i czasami zmienny, ale zawsze związany miłością".
Dołącz do dyskusji: Prawicowy serwis przeprowadził kampanię oczerniającą Amber Heard