Dużo mniej oszustów na Amazonie. Usunięto 6 mln podróbek
W ub.r. Amazon pomógł w wykryciu, przejęciu i zutylizowaniu ponad 6 mln podrobionych produktów. Prób utworzenia na platformie profili przez podejrzanych sprzedawców było kilka razy mniej niż w poprzednich latach.
W swoim corocznym raporcie o działaniach zwalczających podróbki Amazon podkreślił, że jego kontrole doprowadziły do usunięcia z platformy ponad 99 proc. ofert łamiących przepisy: naruszających prawa innych osób, z nieautentycznymi produktami lub niosących ryzyko innych form nadużyć.
Na platformie takie przypadki mogą też zgłaszać sprzedawcy i firmy poprzez Rejestr Marek. W ub.r. takich sygnałów, ocenionych przez Amazona jako uzasadnione, było o 35 proc. mniej niż rok wcześniej.
Zespół Amazon ds. zwalczania podróbek w ub.r. pozwał lub zgłosił podejrzenia w stosunku do ponad 1,3 tys. przestępców oferujących nieuczciwe podmioty w USA, Wielkiej Brytanii, UE i Chinach. Koncern kontynuował w tym zakresie współpracę z firmami i organami ścigania. Na podstawie wykrytych sygnałów świadczących o fałszerstwie pomógł w wykryciu, przejęciu i wyeliminowaniu ponad 6 mln nieautentycznych produktów.
- Walka z handlem podrabianymi produktami przybrała na sile, ponieważ skala zjawiska nieustannie rośnie. Stąd sprzedawcy - by móc budować przewagi konkurencyjne - potrzebują nie tylko rzetelnej ochrony własności intelektualnej, ale też skutecznych narzędzi, które w zdigitalizowanym, globalnym świecie zabezpieczą ich prawa. Ochrona przedsiębiorców w tym zakresie jest nieunikniona, dlatego Amazon podejmuje szereg aktywności, by zapewnić bezpieczeństwo tak sprzedającym, jak i kupującym, oferując produkty zweryfikowane pod kątem ich autentyczności, bezpieczeństwa oraz wiarygodności sprzedających - podkreśla Aleksandra Borycka, szefowa marketplace’u Amazona w Polsce.
Koncern blokuje też na swojej platformie podejrzanych sprzedawców, którzy starają się założyć nowe konta. W ub.r. takich prób było ponad 800 tys., wiele razy mniej niż w 2021 roku (przeszło 2,5 mln) oraz 2020 roku (6 mln).
- Bezpieczeństwo jest podstawą budowania zaufania wśród naszych klientów, dlatego bardzo mocno stawiamy na narzędzia zapobiegawcze, aby przeciwdziałać oszustwom i nadużyciom zanim dotkną one klienta. Z drugiej strony, jesteśmy aktywnym i zaangażowanym interesariuszem w walce z podrabianymi, nielegalnymi czy też niebezpiecznymi towarami, którą prowadzimy wspólnie z naszymi partnerami z branży detalicznej, dostawcami usług logistycznych, właścicielami praw oraz w ramach współpracy sektora publicznego i prywatnego - wylicza Aleksandra Borycka.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W czwartym kwartale ub.r. wzrost przychodów Amazona zmalał do 9 proc., a zysk netto skurczył się z 14,32 mld do 278 mln dolarów. Na rynkach poza USA wpływy zmniejszyły się z 37,27 do 34,46 mld dolarów, a strata operacyjna pogłębiła z 1,63 do 2,23 mld, natomiast w całym ub.r. sięgnęła 7,75 mld.
Koncern w br. zmniejszył zatrudnienie w swoich pionach biurowych. W styczniu pożegnał się z 18 tys. pracowników, a w drugiej połowie marca zapowiedział zwolnienie kolejnych 9 tys. osób. Uzasadniał to koniecznością oszczędzania w niepewnych gospodarczo czasach.
Dołącz do dyskusji: Dużo mniej oszustów na Amazonie. Usunięto 6 mln podróbek