SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amazon największym reklamodawcą na świecie (Top25)

Amazon jest największym reklamodawcą na świecie - wynika z raportu AdAge World's Largest Adevertisers. Koncern w 2019 roku przeznaczył na reklamę 11 mld dolarów wyprzedzając m.in. Procter&Gamble, L'Oreal i Samsung Electronics.

W raporcie AdAge World's Largest Advertisers podano, że wydatki na reklamy 100 największych reklamodawców na świecie wzrosły o 0,9 proc. do rekordowego poziomu 300 miliardów dolarów w 2019 roku - zanim marketerzy zahamowali wydatki na początku 2020 roku w związku z globalną pandemią.

Amazon wyprzedził Procter & Gamble

Na pozycję lidera awansował Amazon, którego wydatki na reklamę i promocję wzrosły o 34 proc.do 11 miliardów dolarów w 2019 roku, gdy sprzedaż netto wzrosła o 20 proc. do 281 miliardów dolarów.

Te wydatki sprawiły, że Amazon stał się największym globalnym reklamodawcą, awansując z piątego miejsca rok wcześniej.

koncern Jeffa Bezosa na pozycji lidera zajął miejsce Procter & Gamble Co., który wydał około 10,7 miliarda dolarów na reklamę i inne koszty marketingowe w roku podatkowym zakończonym w czerwcu 2020 roku.

To dopiero drugi raz, kiedy firma P&G nie była na szczycie pod względem wydatków na całym świecie od czasu, gdy Ad Age rozpoczął globalny ranking w 1987 roku.

Z wyliczeń AdAge wynika, że w ciągu ostatnich 25 lat Amazon przeznaczył 47 miliardów dolarów na reklamę i promocję, aby wygenerować 1,3 biliona dolarów sprzedaży netto. Według Ad Age Datacenter ta firma każdego roku zwiększa wydatki na reklamy i promocje, z wyjątkiem lat 2001, 2002 i 2003.

Zestawienie Top 25 największych reklamodawców na świecie:

1. Amazon- 11 mld dol.

2. Procter&Gamble - 10,7 mld dol.

3. L'Oreal - 10,3 mld dol.

4. Samsung Electronics - 9,7 mld dol.

5. Unilkever - 8,1 mld dol.

6. Comcast - 7,6 mld dol.

7. Nestle - 7,4 mld dol.

8. LVMH - 7 mld dol.

9. Alphabet (Google) - 6,8 mld dol.

10. AT&T - 6,1 mld dol.

11. Anheuser - InBev - 5,8 mld dol.

12. Volkswagen - 5,7 mld dol.

13. Booking Holdings - 5 mld dol.

14. Walt Disney - 4,8 mld dol.

15, Alibaba Group - 4,4 mld dol.

16. Toyota - 4,3 mld dol.

17. Coca-Cola - 4,2 mld dol.

18, McDonald's - 4 mld dol.

19.American Express - 4 mld dol.

20. Expedia Group - 3,8 mld dol.

21. General Motors - 3,7 mld dol.

22, Walmart - 3,7 mld dol.

23. Ford Motor - 3,6 mld dol.

24. Nike - 3,6 mld dol.

25. JP Morgan Chase&Co.  - 3,6 mld dol.

Dołącz do dyskusji: Amazon największym reklamodawcą na świecie (Top25)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
haha
amazon reklamuje, że ma ciągle wolne wakaty w swoich obozach pracy niewolniczej.
0 0
odpowiedź