Amazon ma wyszukiwarkę
Do rynku wyszukiwarek internetowych dołączyła największa sieciowa księgarnia świata Amazon.com, a dokładnie - należąca do niej firma A9.com
Testy systemu trwały od kwietnia. Wyszukiwarka A9 posiada swoją witrynę, pasek narzędziowy oraz „okienko” w witrynie Amazona. A9 posiada innowacyjne możliwości – m.in. zapamiętywanie odwiedzonych stron i rekomendowanie witryn na podstawie wcześniejszych preferencji użytkownika. Jedną z opcji jest „pamiętnik”, pozwalający opatrywać poszczególne linki własnymi adnotacjami.
Przedstawiciele Amazona i A9 upierają się, że wyszukiwarka nie będzie bezpośrednio rywalizować z Google, którego mechanizmy zresztą wykorzystuje. Jednak można wątpić, czy wyszukiwarka należąca do czołowego sklepu internetowego nie będzie manipulować wynikami i „naganiać” klientów Amazonowi. Tym samym na polu stymulowania e-handlu A9 może okazać się znacznie skuteczniejsze, niż konkurencja.
Dołącz do dyskusji: Amazon ma wyszukiwarkę