Alma Market zapowiada stratę netto za II kw. 2009 r.
Alma Market, właściciel sieci 28 delikatesów, odnotowała stratęnetto w II kw. tego roku i "kiepskie" wyniki za całe I półroczebr., poinformował Jerzy Mazgaj, prezes i największy akcjonariuszspółki. Alma Market miała 9,75 mln zł skonsolidowanej straty nettoprzypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej.
Spółka przedstawi raport za I półrocze br. 31 sierpnia.
"Drugi kwartał zakończyliśmy na minusie" - powiedział Mazgaj,cytowany przez czwartkowy "Parkiet". Dodał, że wyniki za I półroczebędą "kiepskie", bo spółka otwiera dużo nowych sklepów, z którychzyski pojawią się dopiero po pewnym czasie.
"Teraz mamy 28 delikatesów. Z tego co najmniej 15 działa krócejniż rok" - podkreślił prezes.
Choć Alma Market obniżyła ceny w swoich delikatesach - nawet dopoziomu cen z hipermarketów, jak podaje "P" - obroty spółki niespadają.
"Wręcz przeciwnie. Sprzedaż w sklepach systematycznie wzrasta. Wtych, które funkcjonują od dawna, obroty rosną o 5-8%, z kolei wtych, które działają od około trzech lat - o ponad 10%" -powiedział Mazgaj.
Alma Market miała 9,75 mln zł skonsolidowanej straty nettoprzypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2009 rokuwobec 9,96 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny na poziomiegrupy wyniósł 6,14 mln zł wobec 14,80 mln zł zysku rokwcześniej.
Skonsolidowane przychody wyniosły 228,45 mln zł wobec 200,99 mlnzł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Alma Market zapowiada stratę netto za II kw. 2009 r.