Sąd ogłosił upadłość delikatesów Alma, właściciel E. Leclerc przejmie Krakowski Kredens
Sąd Rejonowy Kraków-Śródmieście ogłosił upadłość spółki Alma Market, która była właścicielem sieci delikatesów Alma. Jednocześnie zgodził się na sprzedaż części tej firmy spółce Immomok, do której należą markety E. Leclerc.
Spółka Alma Market borykająca się z problemami finansowymi od wielu miesięcy złożyła do sądu wniosek o upadłość w lutym br. W lipcu zwróciła się z kolei z wnioskiem o zatwierdzenie warunków sprzedaży tzw. „zorganizowanej części przedsiębiorstwa” (czyli sieci sklepów i stoisk pod nazwą Krakowski Kredens).
We wtorek sąd rejonowy w Krakowie ogłosił upadłość spółki Alma Market (obejmującą likwidację majątku) i jednocześnie zatwierdził warunki sprzedaży części firmy za 94 mln zł netto. Nabywcą jest spółka Immomok, do której należy w Polsce sieć marketów E. Leclerc.
Alma Market była właścicielem sieci delikatesów Alma - w maju ub.r. miała ich 49 w całej Polsce. Do jesieni ub.r. sprzedawała też swoje produkty przez sklep internetowy Alma24, który zamknęła z powodu problemów finansowych. Spółka zaczęła je mieć w połowie ub.r. Według specjalistów Alma nie poradziła sobie na rynku z konkurencją zdecydowanie tańszych dyskontów, takich jak Biedronka (Jeronimo Martins Polska) i Lidl Polska.
W ub.r. Alma Market zanotowała 1,01 mld zł wpływów ze sprzedaży i 234 mln zł straty netto, a w pierwszej połowie br. - 35,8 mln zł przychodów ze sprzedaży i 50,5 mln zł straty netto.
Delikatesy Alma jeszcze kilka lat temu były dość aktywne reklamowo. W latach 2012-2013 były promowane poprzez działania product placement, m.in. w serialu „Rodzinka.pl” w TVP2. W 2011 roku reklamowały się w ogólnopolskiej kampanii pod hasłem „Każdy dzień smakuje lepiej”, a dwa lata później przekonywały w reklamach, że „wygrywają jakością”.
Dołącz do dyskusji: Sąd ogłosił upadłość delikatesów Alma, właściciel E. Leclerc przejmie Krakowski Kredens