Były menedżer Amazona jako chief commercial officer w Allegro
Od stycznia 2022 roku funkcję chief commercial officera w Allegro będzie pełnił Alvise Favara. Wcześniej pracował m.in. w niemieckim oddziale Amazona i McKinsey.
Alvise Favara jako chief commercial officer będzie zarządzał w Allegro zespołem komercyjnym, odpowiadając m.in. za tworzenie strategii rozwoju tego obszaru oraz usprawnienia jego wszystkich elementów, w tym dalsze zwiększanie liczby dostępnych na platformie ofert i marek.
- Alvise ma bogate doświadczenie w zarządzaniu złożonymi operacjami handlowymi w skali międzynarodowej. Zważywszy na szybki rozwój Allegro i nasze plany ekspansji międzynarodowej, cieszymy się, że do naszego zespołu dołączy osoba tak dobrze rozumiejąca potrzeby nowoczesnych, technologicznych organizacji. Alvise z pewnością pomoże nam w realizacji naszego ambitnego planu innowacji i rozwoju oraz pozwoli nam budować jeszcze lepsze doświadczenia milionów konsumentów i ponad stu tysięcy sprzedawców korzystających z platform - podkreśla Francois Nuyts, prezes Allegro.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Poprzednio Alvise Favara był związany z Amazonem. Ostatnio zarządzał obszarem konsumenckim, i był członkiem lokalnego zespołu liderów w niemieckim oddziale koncernu, a wcześniej zarządzał operacjami sprzedaży detalicznej (m.in. zapasami, polityką cenową, zwrotami, odbudową zapasów oraz współpracą z dostawcami) w Europie.
Przed pracą w Amazonie był partnerem w McKinsey i wykładowcą na Uniwersytecie Florenckim. Pracował też na stanowiskach badawczych w CERN i CalTech.
Poprzedni CCO w Allegro przeszedł do eobuwia
Na początku września z Allegro pożegnał się Damian Zapłata, który przez cztery lata był chief commercial officerem i członkiem zarządu. Odszedł na stanowisko prezesa spółki eobowie należącej do Grupy CCC.
Funkcję chief commercial officera w Allegro tymczasowo pełni Aleksandra Sroka-Krzyżak. Po przyjściu Alvise’a Favary skoncentruje się na zarządzaniu działem strategii, stanowisku chief of staff oraz kierowaniu integracją Allegro z Mall Group.
W zeszły piątek Allegro poinformowało o zawarciu umowy kupna 100 proc. udziałów platformy e-commerce Mall Group i firmy logistycznej WE|DO działających m.in. w Czechach i na Słowacji. Kwota transakcji to 881 mln euro, Allegro częściowo ma ją sfinansować swoimi akcjami.
Ponadto firma uruchomiła usługę logistyczną One Box by Allegro opartą na sieci 600 własnych automatów paczkowych. Za rok spółka chce mieć przynajmniej 3 tys. swoich automatów.
Allegro to najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. Według badania Mediapanel w sierpniu br. serwis Allegro.pl zanotował 17,74 mln użytkowników i 61,3 proc. zasięgu, a jego aplikacja mobilna - 8,98 mln użytkowników i 31 proc. zasięgu.
W drugim kwartale br. przychody grupy Allegro (należą też do niej Ceneo i eBilet Polska) zwiększyły się rok do roku o 28,4 proc. do 1,308 mld zł, a zysk netto - ze 185 do 295,9 mln zł. Zmalały natomiast wpływy firmy z porówanywarki Ceneo oraz wydatki marketingowe.
Dołącz do dyskusji: Były menedżer Amazona jako chief commercial officer w Allegro