Allegro zmienia kryterium dot. kuponów rabatowych
Na Allegro zmieniono kryteria dotyczące udostępniania kuponów rabatowych w ofertach od sprzedawców z kontami firmowymi.
Teraz żeby skorzystać z kuponu rabatowego na Allegro, kupujący musi dodać do koszyka przynajmniej dwa produkty z ofert jednego sprzedawcy.
Poprzednio kryterium było kupno jednego produktu. Ponadto kupujący mógł skorzystać z kuponu, jeśli wartość jego zamówienia osiągnęła minimalną kwotę wskazaną przez sprzedawcę.
Zmiany dotyczą kampanii kuponowych utworzonych przez sprzedawców od 26 stycznia, te uruchomione do 25 stycznia są dostępne na dotychczas określonych zasadach. Nadal kupon musi wynosić co najmniej 5 proc. minimalnej wartości zamówienia, którą sprzedawca ustawi w ramach kampanii.
- Zmiany w kuponach wprowadziliśmy w związku z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z 28 maja 2022 - tzw. dyrektywą Omnibus - wyjaśniono w komunikacie dla sprzedawców.
Podwyżki opłat na Allegro, bez klauzuli inflacyjnej
W drugiej połowie listopada ub.r. roczna subskrypcja Allegro Smart! podrożała z 49 do 59,90 zł, a Allegro Smart Student! - z 39 do 49,90 zł. Nie zmienił się cena Allegro Smart! przy zakupie na miesiąc - nadal wynosi 10,99 zł. Równocześnie Allegro wycofało się z wprowadzenia do regulaminu zapisu pozwalającego podwyższać w oparciu o wskaźniki inflacyjne ceny i minimalnej kwoty zakupów w ramach Allegro Smart!
Od listopada sprzedawcy niekorzystający z usługi abonamentowej na Allegro płacą dodatkowo 1 zł od każdej oferty, w której doszło do sprzedaży, a sprzedawcy z kontem zwykłym będą ponosili identyczne opłaty i prowizje jak ci z kontem firmowym.
Z początkiem listopada podwyższono opłatę pobieraną na Allegro za przesyłki produktów do Paczkomatów InPostu i związane z tym usługi dodatkowe, a także za przesyłki do punktów DPD Pickup.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Krótko przed publikacją wyników finansowych za trzeci kwartał ub.r. Allegro poinformowało o zrealizowaniu niepieniężnego odpisu w kwocie 2,293 mld zł dotyczącego wartości aktywów firm Mall Group i WE|DO, przejętych wiosną br. Władze spółki przyznały, że kupiła firmy na szczycie cyklu rynkowego, natomiast wyniki finansowe obu „okazały się znacznie niższe niż pierwotnie zakładano”.
W związku z tym odpisem grupa Allegro w trzecim kwartale ub.r. przy wzroście wpływów o 88 proc. do 2,3 mld zł i zysku EBITDA o 14 proc. do 537,3 mln zł zanotowała 2,2 mld zł straty netto. W skali trzech kwartałów przychody poszły w górę o 57,8 proc. do 5,92 mld zł, a skorygowany zysk EBITDA zmalał z 1,57 do 1,48 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Allegro zmienia kryterium dot. kuponów rabatowych