Allegro i Aliexpress z dużymi spadkami, zyskał e-sklep RTV Euro AGD (TOP10)
W kwietniu br. dziesięć czołowych serwisów e-commerce miało o 3,8 proc. użytkowników mniej niż przed rokiem. Największe spadki zanotowały Allegro i Aliexpress, natomiast nieznacznie wzrosły wyniki Euro.com.pl, Empik.com i Allegrolokalnie.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w kwietniu br. przeglądarkową wersję Allegro odwiedziło 18,81 mln internautów, co dało 64,44 proc. zasięgu. Dodatkowo aplikacja mobilna Allegro zanotowała 10,01 mln użytkowników i 34,3 proc. zasięgu.
Należąca do Allegro porównywarka Ceneo.pl miała 13,42 mln odwiedzających i 45,99 proc. zasięgu, a serwis Allegrolokalnie.pl, z ofertami od sprzedawców niedziałających jako firmy - 5,14 ml użytkowników i 17,6 proc. zasięgu.
Firma Allegro, od jesieni ub.r. notowana na giełdzie, w pierwszym kwartale br. osiągnęła wzrost przychodów netto o 61,1 proc. do 1,21 mld zł i zysku netto ze 104,6 do 269,6 mln zł. Liczba aktywnych kupujących na platformie Allegro wzrosła o 13,4 proc. do 13,2 mln, a ich łączne wydatki - o 46,1 proc. do 9,6 mld zł.
Dalej w rankingu są serwisy dwóch sieci sklepów z elektroniką. Mediaexpert.pl odwiedziło 10,2 mln internautów (co dało 34,94 proc. zasięgu), a Euro.com.pl - 9,18 mln (31,45 proc. zasięgu).
Empik.com zanotował 6,18 mln użytkowników i 21,17 proc. zasięgu, apteka internetowa Doz.pl - 5,71 mln internautów i 19,55 proc. zasięgu, Castorama.pl - 5,35 mln użytkowników i 18,33 proc. zasięgu, a eObuwie.com.pl (należące do Grupy CCC) - 5,14 mln odwiedzających i 17,6 proc. zasięgu.
W połowie marca CCC porozumiało się co do sprzedaży Cyfrowemu Polsatowi i spółce Rafała Brzoski 20 proc. akcji eObuwia za 1 mld zł.
W czołowej dziesiątce jest jeden zagraniczny serwis - chiński Aliexpress.com. W kwietniu odwiedziło go 7,1 mln polskich internautów, co dało 24,31 proc. zasięgu.
Dziesięć czołowych witryn łącznie (bez współodwiedzialności) zanotowało w kwietniu 86,22 mln użytkowników, o 3,45 mln (3,8 proc.) mniej niż w marcu.
Najwięcej straciły Allegro.pl i Aliexpress.com. W pierwszym serwisie liczba internautów zmalała o 1,72 mln (8,4 proc.), a w drugim o 1,36 mln (16,1 proc.).
Ceneo.pl zanotowało spadek o 193,7 tys. użytkowników (1,4 proc.), Mediaexpert.pl - o 169,8 tys. (1,6 proc.), a Doz.pl - o 88,1 tys. (1,5 proc.). Castorama.pl straciła 56,4 tys. internautów (1 proc.), a eObuwie.com.pl - 126,4 tys. (2,4 proc.).
Niewielkie wzrost osiągnęły jedynie trzy witryny. Euro.com.pl zyskało 170,4 tys. użytkowników (1,9 proc.), Empik.com - 14,2 tys. (0,2 proc.), natomiast Allegrolokalnie.pl - 82,3 tys. (1,6 proc.).
Dołącz do dyskusji: Allegro i Aliexpress z dużymi spadkami, zyskał e-sklep RTV Euro AGD (TOP10)