Alior Bank w br. wydał 20,6 mln zł na marketing. Proces restrukturyzacji Ruchu ma zakończyć się do końca roku
W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Alior Bank przeznaczyła na marketing 20,6 mln zł, o 7,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Prezes banku Krzysztof Bachta stwierdził, że restrukturyzacja Ruchu przebiega zgodnie z planem, a do końca br. ta spółka zostanie przejęta przez Orlen.
Koszty marketingowe grupy Alior Bank zwiększyły się w skali roku z 19,12 do 20,6 mln zł. W minionym kwartale bank promował m.in. kredyty dla firm z dojazdem do klientów, a miesiąc temu zaczął kampanię Pożyczki z Mikrokosztami.
Od debiutu rynkowego Alior Banku w jego reklamach występują elegancko ubrane osoby w charakterystycznych melonikach. Jesienią 2017 roku bank zmienił hasło główne z „Wyższa kultura bankowości” na „Wyższa kultura. Bank nowości”, a w reklamach zaczęto eksponować bankowość internetową i mobilną.
W zeszłym kwartale nieco więcej niż na marketing Alior Bank przeznaczył na usługi informatyczne (22,61 mln zł), a mocno ograniczył nakłady na czynsz i utrzymanie budynków (z 37,74 do 16,66 mln zł).
Koszty pracownicze grupy Alior Bank zmalały w skali roku z 239,9 do 224,15 mln zł, a wydatki na amortyzację wzrosły z 43,23 do 59,14 mln zł, na podatki i opłaty - z 1,84 do 6,05 mln zł, a składka na Bankowy Fundusz Gwarancyjny - z 54,67 do 121,73 mln zł.
Łączne koszty działania firmy zwiększyły się z 456,09 do 512,4 mln zł.
Przychody grupy Alior Bank z odsetek poszły w górę z 912,9 do 893,62 mln zł, a z prowizji i opłat - z 264,37 do 266,95 mln zł. Wynik z tego pierwszego źródła wzrósł z 737,65 do 803,81 mln zł, a z tego drugiego zmalał ze 176,87 do 169,86 mln zł. Natomiast wynik z pozostałych wpływów i kosztów operacyjnych zmniejszył się z 28,66 do 12,49 mln zł.
W zeszłym kwartale grupa Alior Bank osiągnęła 184,91 mln zł zysku brutto (wobec 213,99 mln zł rok wcześniej) i 103,49 mln zł zysku netto (przed rokiem było to 157,33 mln zł).
„Restrukturyzacja Ruchu przebiega zgodnie z planem”
Pod koniec ub.r. Alior Bank w porozumieniu ze swoim głównym akcjonariuszem PZU zdecydował się tymczasowo przejąć przeżywającą ogromne problemy spółkę Ruch, od której ma duże należności kredytowe. Na początku stycznia złożono taki wniosek od UOKiK-u, a regulator niecały miesiąc później wyraził na to zgodę. Uzgodniono też, że po restrukturyzacji zadłużenia Ruch zostanie kupiony przez PKN Orlen.
Ruch od września ub.r. jest w trakcie przyspieszonego postępowania układowego, które w lutym br. rozszerzono na mniejszych wierzycieli spółki. W połowie kwietnia zaakceptowali oni warunki obu układów, na mocy których firma ma umorzyć 124 mln zł zobowiązań, m.in. wobec wydawców prasowych i Alior Banku.
Prezes Aliora Krzysztof Bachta na konferencji prasowej we wtorek stwierdził, że proces restrukturyzacji Ruchu „przebiega zgodnie z planem”, a „kolejne jego kamienie milowe są realizowane”.
- Zakładamy, że do końca roku proces restrukturyzacji powinien się zakończyć przejęciem przez PKN Orlen - dodał Bachta.
Kiedy układ zostanie zaakceptowany przez sąd, Alior Bank będzie mógł sfinalizować przejęcie 100 proc. udziałów Ruchu, a następnie odsprzedać je Orlenowi.
Koncern paliwowy w oparciu o punkty sprzedaży Ruchu chce rozwijać swoją sieć sprzedaży detalicznej. - Nasze analizy pokazują, że możemy mieć synergie z działalnością spółki Ruch i przy konsekwentnie realizowanym programie restrukturyzacyjnym możemy odnieść sukces. To dobra perspektywa biznesowa dla wszystkich zainteresowanych stron - zapewniał miesiąc temu prezes Orlenu Daniel Obajtek. - Zdajemy sobie sprawę, że spółka znajduje się obecnie w trudnym położeniu, mamy jednak plan jej rozwoju, który, pozwoli Ruchowi wyjść na prostą - zaznaczył.
W pierwszym kwartale br. wpływy grupy Orlen ze sprzedaży produktów pozapaliwowych wyniosły 770 mln zł, o 100 mln zł mniej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Alior Bank w br. wydał 20,6 mln zł na marketing. Proces restrukturyzacji Ruchu ma zakończyć się do końca roku
Ciekawe ile LOTOS na marketing wydał skoro zaraz wchłonięty przez ORLEN ma być