Algorytm Facebooka uderzy w treści udające filmy wideo
Facebook zapowiedział walkę z zamieszczaniem w serwisie materiałów przypominających treści wideo, które w rzeczywistości są jedynie statycznymi zdjęciami z konkretnym przekazem lub pokazem kilku slajdów. Zmieniony algorytm Facebooka będzie umieszczał takie treści na niskich pozycjach w Newsfeedzie.
O zmianach w algorytmie zaplanowanych przez Facebook poinformował serwis The Verge opierając się na własnych źródłach w kierownictwie firmy.
Według zapowiedzi w najbliższych tygodniach zostanie wprowadzony mechanizm, który w Newsfeedach użytkowników będzie umieszczał na dalekich pozycjach materiały, które mają przypominać treści wideo, ale w rzeczywistości nimi nie są.
Chodzi o 2 rodzaje materiałów. Pierwszy z nich to obraz w którym jest wmontowany przycisk sugerujący start filmu wideo. Po kliknięciu na ten symbol nie jest jednak odtwarzane wideo, lecz następuje przeniesienie użytkownika na zewnętrzną stronę internetową, która często zawiera treści nielegalne lub niebezpieczne (np.wirusy).
Drugi typ materiałów z którymi zamierza walczyć Facebook to pliki na których po kliknięciu przycisku Start co prawda uruchamia się na kilkanaście sekund odtwarzacz, lecz na ekranie widać jedynie niezmienne statyczne zdjęcie lub ostatecznie pokaz kilku slajdów.
Facebook zapowiada, że dzięki zmienionemu algorytmowi wspomniane materiały wprowadzające użytkowników w błąd będą słabo widoczne w ich Newsfeedach. Serwis nie ukrywa także, że w przyszłości opracuje mechanizm który całkowicie wyeliminuje fake video z przestrzeni Facebooka.
Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2017 roku 9,32 mld dol., firma zanotowała zysk netto w wysokości 3,89 mld dol., a liczba użytkowników przekroczyła 2 mln.
Dołącz do dyskusji: Algorytm Facebooka uderzy w treści udające filmy wideo