Udane lato Airbnb: w górę rezerwacje i zysk, więcej podróży zagranicznych
W zeszłym kwartale liczba rezerwacji na platformie Airbnb zwiększyła się o 25 proc., a przy wzroście cen przychody poszły w górę o 29 proc. do 2,88 mld dolarów. Platforma najmocniej urosła w Azji, coraz więcej użytkowników kupuje noclegi za granicą.
Na Airbnb od lipca do września br. kupiono 99,7 mln noclegów i usług towarzyszących, wobec 79,7 mln rok wcześniej. W pierwszych dwóch kwartałach br. liczba rezerwacji przekraczała 100 mln.
Łączna wartość brutto zamówień poszła w górę o 31 proc. do 15,6 mld dolarów, do czego przyczynił się też wzrost średniej ceny kupowanego noclegu i usługi o 5 proc. - ze 149,15 do 156,44 dolarów. Bez uwzględnienia niekorzystnego dla firmy umocnienia się dolara wobec wielu innych walut wartość zamówień poszła w górę o 40 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W efekcie przychody Airbnb zwiększyły się o 29 proc. do 2,88 mld dolarów (bez zmian walutowych dynamika wyniosłaby 36 proc.). W USA koncern osiągnął ok. 40 proc. łącznych wpływów, rok do roku wzrosły one o 24 proc.
W Azji i regionie Pacyfiku wpływy poszły w górę aż o 65 proc., przy czym nadal pozostają poniżej poziomu sprzed epidemii. W Ameryce Południowej i Środkowej nastąpił wzrost o 33 proc. (głównie dzięki dobrym wynikom w Meksyku i Brazylii), a w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce - o 20 proc. (tam większość podróży z użyciem platformy jest realizowana w obrębie tego regionu).
Wyjazdy zagraniczne w zeszłym kwartale stanowiły 43 proc. rezerwacji na Airbnb, wobec 33 proc. przed rokiem. Firma spodziewa się dalszego wzrostu tego udziału, przy czym z wahaniami wynikającymi z sytuacji makroekonomicznej, który jest dla niej korzystny biznesowo.
Około 45 proc. rezerwacji dotyczyło pobytów na minimum 7 dni, a 20 proc. - na przynajmniej 28 dni.
Koszty Airbnb w zeszłym kwartale sięgnęły 1,68 mld dolarów, wobec 1,38 mld dolarów przed rokiem. Koszty uzyskania przychodów zwiększyły się z 311,6 do 401,1 mln dolarów, wydatki na sprzedaż i marketing - z 290,8 do 383,2 mln dolarów.
W efekcie skorygowany zysk EBITDA zwiększył się z 1,1 do 1,46 mld dolarów, zysk operacyjny - z 852 mln do 1,2 mld dolarów, a zysk netto - z 833,9 mln do 1,21 mld dolarów.
W środę w akcje Airbnb staniały o 13,4 proc. W handlu posesyjnym kurs minimalnie wzrósł.
Natomiast od początku stycznia br. zmalał o 43 proc.
Dołącz do dyskusji: Udane lato Airbnb: w górę rezerwacje i zysk, więcej podróży zagranicznych