Agorowa prasa w dół o 10-20 proc. Najbardziej „GW” - „Metro” i magazyny mniej
W II kwartale i I półroczu br. przychody Agory z prasy codziennej spadły w skali roku o, odpowiednio, 13,7 i 10,5 proc., natomiast z czasopism - o 11,4 i 10,8 proc. W przypadku „Gazety Wyborczej” spadki wpływów ze sprzedaży i reklam wyniosły 15-20 proc.
Przychody „Gazety Wyborczej” w II kwartale br. były niższe o 20 proc. niż przed rokiem, a w całym I półroczu - o 15,5 proc. niższe, natomiast wpływy reklamowe - odpowiednio o 17,9 i 18,2 proc. niższe. Od kwietnia do czerwca br. spadek w skali roku wydatków na reklamę wymiarową w „GW” wyniósł 18,8 proc., a jej szacowany udział w tych wydatkach - 37,5 proc. (spadek o prawie 0,5 pkt proc.).
>>> Wszystkie dzienniki straciły w I półroczu, „GW” 11 proc. w dół
Prawie o połowę mniejsze przychody Agora osiągnęła z projektów specjalnych. Jednocześnie spółka o ok. 30 proc. ograniczyła wydatki na reprezentację i reklamę, przede wszystkim tnąc budżet reklamowy „Gazety Wyborczej” i wydają mniej projektów seryjnych.
Z kolei bezpłatne „Metro” w II kwartale br. zanotowało wpływy reklamowe niższe o 10,8 proc. rok do roku, a w całym I półroczu - o 1,4 proc. niższe. EBIT dziennika wyniosła 0,7 mln zł w II kwartale (spadek w skali roku o 50 proc.), a 1,3 mln zł w I półroczu (wzrost o 18,2 proc.), natomiast EBITDA operacyjna - odpowiednio 0,8 mln zł (spadek o 50 proc.) i 1,4 mln zł (wzrost o 7,7 proc.).
>>> „Wyborcza” najchętniej czytana na Mazowszu, „Fakt” w Małopolsce
Wpływy Agory ze sprzedaży czasopism w II kwartale spadły rok do roku o 10,1 proc., a w całym I półroczu - o 12,6 proc. Spółka uzasadnia do mniejszą sprzedażą egzemplarzową oraz obniżeniem ceny wybranych tytułów. Natomiast z reklam w magazynach wydawnictwo osiągnęło przychody niższe o 9-10 proc., co wyjaśnia ograniczaniem budżetów reklamowych w segmentach żywności, urody i pielęgnacji, wystroju wnętrz i budownictwa.
Za to koszty operacyjne czasopism Agory zwiększyły się w II kwartale o 13,8 proc., a wydatki na reprezentację i reklamę - aż o 56,7 proc. Spółka tłumaczy to wprowadzaniem na rynek nowych czasopism i wspierającymi to kampaniami reklamowymi. Przypomnijmy, że w kwietniu wydawnictwo wprowadziło do sprzedaż miesięcznik „Happy!” (przeczytaj o tym więcej).
Dołącz do dyskusji: Agorowa prasa w dół o 10-20 proc. Najbardziej „GW” - „Metro” i magazyny mniej