SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora: Zadaniem dla spółek medialnych jest budowanie społecznej świadomości tematów związanych z ESG

Grupa Agora ocenia, że naturalnym dla spółek medialnych zadaniem jest budowanie społecznej świadomości tematów związanych z ESG, ale również uwrażliwianie odbiorców na kwestie etyczne, które są związane z realizacją strategii zrównoważonego rozwoju - powiedziała PAP Biznes menedżer ds. ESG w Grupie Agora, Anna Fidos.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Zdaniem Fidos spółki powinny przede wszystkim koncentrować się na tym, co do strategii zrównoważonego rozwoju mogą wdrożyć na podstawie specyfiki własnej działalności. W przypadku Agory jest to litera "S", czyli kwestie społeczne – immanentna część działalności mediów.

"To media pełnią kluczową rolę w dostarczaniu informacji na temat problemów współczesnego świata, które w znacznym stopniu, pośrednio i bezpośrednio dotyczą zagadnień ESG. Media, dostarczając informacje i kreując przekaz, pełnią rolę powszechnego edukatora, budują świadomość społeczną na dany temat. Dzięki szerzeniu wiedzy o zagadnieniach ESG mogą przyczyniać się do zmian konsumpcyjnych, wytwarzając tym samym nacisk na biznes, chociażby w obszarze działań prośrodowiskowych, co – zarówno w skali lokalnej jak i globalnej – może realnie wpływać na otoczenie" – powiedziała Fidos.

"Tak jak firmy z każdej innej branży, organizacje medialne stoją przed podobnym wyzwaniem w kwestiach środowiskowych. Oczywiste jest, że dla każdej z nich wyzwania są jednostkowe, zależne od specyfiki biznesu. Grupa Agora, reprezentując branżę medialno-rozrywkową, łączy w sobie prasę drukowaną i cyfrową, radio, internet, wydawnictwo książkowe i muzyczne, przemysł kinowy, produkcję i dystrybucję filmów, reklamę zewnętrzną czy biznes gastronomiczny. Każdy z tych obszarów mierzy się z innymi wyzwaniami i możliwościami" – dodała.

Jak wskazała, najlepiej obrazuje ten fakt tworzenie planów wprowadzenia rozwiązań gospodarki o obiegu zamkniętym do procesów zarządzania organizacją.

"Poddając tę kwestię podstawowej analizie, widzimy już, że inne wyzwania czekają drukarnię, która generuje znaczące ilości odpadów papierowych, a działalność gastronomiczną czy barową, które mierzą się głównie z odpadami zmieszanymi i bioodpadami. Gdy skutki zmian klimatu, już znacznie dotkliwiej niż teraz, zaczną pozbawiać nas surowców i dóbr materialnych – niezależnie od branży, uniemożliwi to prowadzenie biznesu. Przy problemach z dostępnością energii, produktów spożywczych czy papieru – wszystkie przedsiębiorstwa będą mierzyć się z kryzysem. Dlatego tak ważne jest uświadomienie kadrze wyższego szczebla rangi wyzwania, jakie stoi przed nami" - powiedziała.

W listopadzie 2022 r. Parlament Europejski przyjął dyrektywę CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), która rozszerzyła zakres i liczbę podmiotów raportujących zrównoważony rozwój.

W 2025 r. raport niefinansowy za 2024 r. będą musiały złożyć duże firmy i giełdowe spółki zatrudniające powyżej 500 pracowników. W 2026 r. raport będzie obowiązkiem wszystkich dużych jednostek, z kolei w 2027 r. raportować będą musiały również małe i średnie jednostki giełdowe (z wyjątkiem mikro) bez obowiązku ujawniania wyników.

W 2029 r. małe i średnie podmioty giełdowe będą musiały ujawniać dane według nowych standardów.

Raporty będą podlegały audytowi i będą stanowiły część raportu rocznego spółki.

"Niezależnie od branży pierwszym krokiem dla spółek w obszarze ESG jest dostosowanie się do unijnych regulacji – wchodzącej w życie od 2024 r. dyrektywy CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) i obowiązujących w jej ramach standardów raportowania ESRS (European Sustainability Reporting Standards)" – powiedziała.

"Dla przykładu — kwestia łańcucha dostaw i relacji z kontrahentami, poruszana dotychczas na niewielką skalę, poprzez narzucone zmiany stanie się istotnym do monitorowania obszarem (m.in. z potrzeby raportowania śladu węglowego przez organizacje objęte dyrektywą). To z pewnością pociągnie za sobą wiele zmian – od zbudowania i implementacji systemu do zbierania danych w tym obszarze, po wymagania od partnerów biznesowych deklaracji przestrzegania określonych norm etycznych. Może to doprowadzić do przedefiniowania dotychczasowych praktyk w całym łańcuchu wartości" – dodała.

 

Dołącz do dyskusji: Agora: Zadaniem dla spółek medialnych jest budowanie społecznej świadomości tematów związanych z ESG

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Haha
własnie dlatego dominują na głownej reklamy swiadomych ekologicznie SUVów
odpowiedź
User
Haha
własnie dlatego dominują na głownej reklamy swiadomych ekologicznie SUVów
odpowiedź
User
kj
lepiej podajcie tylko informacje, ideologie zostawcie propagandowym nasiadowkom na czerskiej
odpowiedź