Agora wchodzi w biznes gastronomiczny. W październiku otwarcie pierwszych lokali pod marką Papa Diego
Pierwsze lokale gastronomiczne Agory - Papa Diego zostaną uruchomione pod koniec października. Spółka zapowiadała ich start już w sierpniu br., jednak ze względu na trudności formalne ich otwarcie uległo opóźnieniu.
W lokalach Grupy Agora mają być serwowane dania fast casual kuchni meksykańskiej, m.in. burrito, tacos i burrito bowli. Restauracje będą uruchamiane w centrach handlowych oraz przy głównych ulicach miast, deptakach i miejscach często odwiedzanych przez turystów.
Choć wcześniej spółka zapowiadała, że pierwszy lokal zostanie otwarty już w sierpniu br., Aleksandra Kubrak z biura prasowego spółki przekazała nam, że w tej chwili nadal trwają prace nad uruchomieniem dwóch restauracji - w Gdańsku (w centrum handlowym Forum Gdańsk) i w Katowicach (Galeria Libero).
- Otwarcie restauracji w Gdańsku przesuwa się ze względu na niezależne od nas trudności formalne, w Katowicach natomiast czekamy na otwarcie galerii - przekazała Wirtualnemedia.pl, Aleksandra Kubrak.
Sieć lokali, w tym roku spółka uruchomi kilka restauracji
Agora zapowiadała, że w ciągu czterech lat chce uruchomić 45 lokali gastronomicznych.
- Mamy nadzieję, że do końca tego roku powstanie jeszcze kilka lokali Papa Diego, ale w tej chwili nie możemy zdradzić szczegółów, dotyczących kolejnych lokalizacji oraz dat otwarć - zastrzega biuro prasowe Agory.
W wynajmie powierzchni spółka korzysta z doradztwa agencji Colliers International, która współpracuje także z siecią Helios. Funkcję korporacyjnego szefa kuchni sieci Papa Diego objął natomiast Rafał Sanetas, który ma doświadczenie jako manager i szef kuchni m.in. z Hard Rock Cafe.
Za wystrój lokali odpowiada stołeczna pracownia architektoniczna KDesign, a koncept marki oraz elementy identyfikacji wizualnej zostały wypracowane wraz z warszawską agencją brandingową Mamastudio.
Agora uruchamia Papa Diego z dwoma wspólnikami
Siecią Papa Diego będzie zarządzała spółka Foodio Concepts, w której należąca do Agory firma Helios (właściciel sieci kin) ma 90 proc. udziałów. Pozostałe 10 proc. należy do Piotra Grajewskiego i Piotra Komóra, którzy wcześniej pracowali jako menedżerowie m.in. w warszawskich restauracjach Blue Cactus, Iguana Lounge i Hard Rock Cafe. Helios w Foodio Concepts zainwestuje ok. 10 mln zł, z czego 5 mln zł wyłożył na start. Jeśli nowa spółka osiągnie wyznaczone cele finansowe, Grajewski i Komór mogą otrzymać dalsze 20 proc. jej udziałów.
W minionym półroczu grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek wpływów sprzedażowych netto o 8,1 proc. do 536,3 mln zł oraz 9,9 mln zł zysku netto (wobec 5,4 mln zł straty rok wcześniej). Natomiast w samym drugim kwartale br. przychody firmy ze sprzedaży zmalały o 8,6 proc. do 258,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 0,2 mln zł, podczas gdy rok wcześniej miał wartość 0,7 mln zł.
Największymi akcjonariuszami Agory pod względem udziału w kapitale są OFE PZU Złota Jesień (16,36 proc.), Agora-Holding (11,33 proc.), MDIF Media Holdings (11,24 proc.) oraz Nationale-Nederlanden OFE (9,76 proc.).
Dołącz do dyskusji: Agora wchodzi w biznes gastronomiczny. W październiku otwarcie pierwszych lokali pod marką Papa Diego
.......... ❥❥❥ ❥❥ ❥❥❥ www.CashPay40.Com