Agora stawia na media cyfrowe, płatne treści i kina
W tym roku Agora zamierza przyspieszyć transformację cyfrową swoich mediów i więcej treści udostępniać w internecie odpłatnie. Spółka planuje też otworzenie czterech nowych kin sieci Helios i dystrybucję kolejnych filmów.
W komunikacie giełdowym podsumowującym IV kwartał i cały 2012 rok Agora informuje, większość jej tytułów prasowych ma już wersje cyfrowe. „‘Gazeta Wyborcza’ była pierwszym polskim dziennikiem dostępnym na platformach z systemem Microsoft Windows 8, a ‘Wysokie Obcasy Extra’ - pierwszym polskim magazynem w pełni dostosowanym do iPhone. Uruchomiliśmy także innowacyjną aplikację Sport.pl Live” - wylicza spółka.
W tym roku Agora chce zwiększyć zakres swoich cyfrowych treści udostępnianych odpłatnie i planuje wdrożyć rozwiązania technologiczne, które pozwolą lepiej nimi zarządzać. „Wzrost przychodów z ich sprzedaży oraz towarzyszących im reklam jest jednym z kluczowych zadań na najbliższe lata” - podkreśla firma. Zapowiada też rozwój uruchomionego w maju ub.r. e-księgarni Publio.pl z e-bookami i audiobookami (przeczytaj o niej więcej). Oferta wydawnicza serwisu ma zostać poszerzona, a on sam udostępniony w formie aplikacji na systemy mobilne iOS i Android.
Ponadto Agora zamierza zwiększyć obecność w segmencie kinowym, uruchamiając w br. cztery nowe multipleksy swojej sieci kin Helios. Spółka deklaruje też, że jest zadowolona z rozpoczęcia działalności jako dystrybutor i koproducent filmowy - przy „Drogówce” w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego. Dlatego w tym roku planuje dystrybuować w polskich kinach kolejne filmy.
W ub.r. Agora zanotowała 1138,59 mln zł przychodów ze sprzedaży, (7,8 proc. mniej niż rok wcześniej) oraz 8,1 mln straty netto wobec 43,8 mln zysku w 2011 r. (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Agora stawia na media cyfrowe, płatne treści i kina