Agora podniosła prognozę wzrostu rynku reklam w 2007 r. do 11-12%
Polski rynek reklamowy wzrośnie w 2007 roku o 11-12%, ocenia zarządAgory w komentarzu do wyników finansowych za III kw. br. Prognozasprzed trzech miesięcy mówiła o 10-proc. tempie wzrostu.
Według najnowszych szacunków Agory, szybciej niż oczekiwanowzrosną w całym 2007 roku wydatki na reklamę w dziennikach (4-5%),telewizji (15-16%) oraz reklamie zewnętrznej (14-15%). Niższądynamikę wzrostu, niż poprzednio oczekiwano, zanotują radiostacje(6-7%). Wydatki na reklamę w magazynach i internecie mają rosnąćzgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami Agory, czyli odpowiednio o4% i 40%.
"W okresie styczeń-wrzesień 2007 r. udział 'Gazety Wyborczej' wwydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł prawie 42% i utrzymałsię na poziomie roku ubiegłego. W tym samym czasie udział'Dziennika' wyniósł 6%, a udział 'Faktu' 6% i spadł o około 1pktproc." - czytamy w komunikacie spółki.
Udział bezpłatnego dziennika "Metro" w rynku reklamowychdzienników wyniósł w okresie styczeń-wrzesień wzrósł do 3%.
W I-III kw. grupa Agora miała narastająco 73,83 mln zł zyskunetto wobec 17,36 mln zł zysku w analogicznym okresie 2006 r.Obroty wyniosły odpowiednio 919,87 mln zł wobec 834,30 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Agora podniosła prognozę wzrostu rynku reklam w 2007 r. do 11-12%