SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora chce się wycofać z telewizji - negocjuje z Kino Polska TV sprzedaż akcji Stopklatki

Agora rozpoczęła rozmowy z Kino Polska TV dotyczące sprzedaży 41,14 proc. akcji firmy Stopklatka nadającej stację Stopklatka TV dostępną w naziemnej telewizji cyfrowej. W ub.r. Agora sprzedała już Discovery swój kanał Metro TV.

Warszawska siedziba Agory, fot. materiały PRWarszawska siedziba Agory, fot. materiały PR

W komunikacie giełdowym poinformowano, że Agora i Kino Polska TV podpisały list intencyjny o prowadzeniu do końca czerwca br. negocjacji w sprawie sprzedaży przez Agorę 41,14 proc. akcji Stopklatki. Zaznaczono, że list intencyjny nie stanowi wiążącego zobowiązania do przeprowadzenia tej transakcji.

- Jest to kolejny krok w kierunku implementacji i realizacji strategii grupy Kino Polska stania się jedną z pięciu największych grup medialnych w Polsce -  mówi Bogusław Kisielewski prezes zarządu Kino Polska -  Pozwoli to znacząco podnieść wartość skonsolidowanych przychodów grupy i uzyskać szereg korzyści płynących z synergii w obszarze kosztów i możliwości integracji pewnych obszarów operacyjnych tego kanału i grupy Kino Polska, która w swoim portfolio ma kilkanaście kanałów o podobnej tematyce. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie znacznego przyrostu widzów i przychodów reklamowych z segmentu kanałów DTT - dodaje Kisielewski.

 Obecnie Agora ma 41,14 proc. akcji Stopklatki, a Kino Polska TV - 41,5 proc. Stopklatka od marca 2014 roku nadaje kanał Stopklatka TV dostępny m.in. w naziemnej telewizji cyfrowej. Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. Stopklatka TV miała 0,94 proc. udziału w rynku oglądalności, po spadku w skali roku o 6 proc. Firma zanotowała  w ub.r. 27,99 mln zł wpływów ze sprzedaży (o 6,2 proc. mniej niż rok wcześniej) i 991 tys. zł straty netto (wobec 47 tys. zł zysku netto w 2016 roku).

Na początku stycznia br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zgodziła się na zmianę koncesji Stopklatki TV - w ramówce może być więcej dokumentów, a mniej produkcji animowanych, edukacyjnych i publicystycznych. Do zespołu stacji dołączyły Hanna Baka (jako dyrektor) i Magdalena Błasiak-Bielińska (jako dyrektor ds. zakupów programowych).

W środę po południu cena akcji Stopklatki na warszawskiej giełdzie wzrosła z 7,50 zł na koniec wtorkowej sesji do nawet 8,85 zł, czyli o 18 proc. Przy cenie 7,50 zł za akcję kapitalizacja spółki wynosi 83,8 mln zł, tak więc 41,14 proc. akcji jest warte 34,5 mln zł.

Agora sprzedała już Metro TV i nieruchomości, otwiera lokale gastronomiczne

W grudniu 2016 roku Agora sprzedała Discovery Polska za 14 mln zł 48,94 proc. udziałów w spółce nadającej Metro TV, a we wrześniu ub.r. Discovery skorzystało z opcji kupna (za 19 mln zł) pozostałych 51,06 udziałów.

Tym samym sprzedaż akcji Stopklatki będzie oznaczać dla Agory wycofanie się z segmentu naziemnej telewizji cyfrowej.

Tydzień temu Agora sfinalizowała sprzedaż za 19 mln zł działki przy swojej warszawskiej siedzibie i za 8,65 mln zł dwóch działek z położonym na nich budynku w Gdańsku. Natomiast przed miesiącem zawarła porozumienie z działającymi w firmie związkiem zawodowym i radą pracowników co do zwolnienia maksymalnie 53 osób z segmentu druku. Spółka wyda na to ok. 1,6 mln zł, natomiast redukcja zatrudnienia będzie potem przynosić oszczędności wynoszące ok. 2-2,5 mln zł.

We wtorek należąca do Agory spółka Helios podpisała z Piotrem Komórem i Piotrem Grajewskim umowę dotyczącą uruchomienia sieci lokali gastronomicznych typu fast casual. Przez cztery lata ma powstać 45 takich lokali, Helios zainwestuje w to ok. 10 mln zł.

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. grupa kapitałowa Agory zanotowała 835,1 mln zł wpływów (po spadku o 2,7 proc. w skali roku) i 7 mln zł straty netto (wobec 24,9 mln zł rok wcześniej). Znacząco zmalały przychody firmy w segmentach prasy i druku, a mocno wzrosły w pionie filmowo-książkowym. Spółka nie podaje osobno wyników działalności w branży telewizyjnej.

Kino Polska TV jest już jedynym właścicielem Zoom TV

W styczniu br. spółka Kino Polska TV za 10 mln zł kupiła od Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej 30 proc. udziałów nadawcy Zoom TV. Tym samym stała się całościowym właścicielem stacji.

W pierwszych trzech kwartałach 2017 roku Kino Polska TV zanotowało 89,02 mln zł wpływów ze sprzedaży (wobec 82,75 mln zł rok wcześniej) i 9,98 mln zł zysku netto.

Oprócz nadawania Zoom TV i posiadania akcji Stopklatki firma dystrybuuje kanały filmowe: Kino Polska, Kino TV, FilmBox Premium HD, FilmBox Extra HD, FilmBox Action, FilmBox Family i FilmBox ArtHouse, a także stacje tematyczne: Kino Polska Muzyka, DocuBox HD, FightBox HD, FunBox UHD, Fast&FunBox HD, 360 Tunebox, FashionBox HD, Gametoon HD, Erox HD i Eroxxx HD.

Dołącz do dyskusji: Agora chce się wycofać z telewizji - negocjuje z Kino Polska TV sprzedaż akcji Stopklatki

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jik
A zysk ze sprzedaży przeznaczymy na maszynę do produkcji mielonych kotletów
odpowiedź
User
Też Adam
Adamie, nie wycofuj się z wszystkiego!
odpowiedź
User
Fritz
Kolejny oszałamiający sukces Agory, na miarę ekonomicznego Kononowicza - "nie będzie niczego". No może poza pulpetami i premiami dla zarządu.
odpowiedź