Agora chce dopasować „Gazetę Wyborczą” do zainteresowań potencjalnych czytelników. „To nasz priorytet”
Planowane przez Agorę zwolnienia grupowe i zmiany w organizacji pracy w redakcji „Gazety Wyborczej” mają przyspieszyć proces cyfryzacji tytułu. - Pracujemy nad rozwojem i ofertą wydawniczą dziennika, starając się dopasować ją do zainteresowań potencjalnych czytelników - wyjaśnia Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze.
Na początku tygodnia Agora poinformowała, że 14 października zakończy wydawanie bezpłatnego dziennika „Metrocafe.pl”. Jego strona internetowa będzie funkcjonować do końca br. Wydawca zapowiedział, że do końca br. zrealizuje zwolnienia grupowe, które obejmą do 135 pracowników, czyli maksymalnie 6,8 proc. osób zatrudnionych obecnie w spółce.
Zwolnienia grupowe obejmą przede wszystkim redakcję oraz zespoły sprzedaży i wsparcia „Gazety Wyborczej”. Działający w spółce związek zawodowy NSZZ „Solidarność” chce, żeby zwalniani pracownicy dostali dodatkowe wynagrodzenie i podobne świadczenia, jak przy poprzednich zwolnieniach grupowych.
- „Gazeta Wyborcza” przechodzi obecnie proces transformacji. Planowane zmiany w organizacji pracy dziennika mają na celu przede wszystkim przyspieszyć szeroko rozumiany proces cyfryzacji tytułu, ponieważ obecnie „Gazeta Wyborcza” to dużo więcej niż tylko drukowana wersja. Cały czas pracujemy nad rozwojem dziennika i ofertą wydawniczą „Gazety Wyborczej”, starając się dopasować ją do zainteresowań i upodobań potencjalnych czytelników. To nasz priorytet - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze.
Wydawca nie informuje, jakie konkretnie zmiany planuje w „Gazecie Wyborczej”, ani czy obejmą one dodatki tematyczne (m.in. „Tylko zdrowie”, „Wysokie obcasy” czy „Duży format”). - O konkretnych projektach będziemy Państwa informować na etapie ich wdrażania - przekazuje nam Nina Graboś.
Z danych ZKDP wynika, że w sierpniu br. sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wyniosła 132 766 egz.
Dołącz do dyskusji: Agora chce dopasować „Gazetę Wyborczą” do zainteresowań potencjalnych czytelników. „To nasz priorytet”