Agencja Whizz wydająca „Sport” ze wzrostem wpływów o 5,7 proc. i zyskiem
W ub.r. firma Whizz (należy do dewelopera Murapol), oferująca usługi marketingowe i wydająca dziennik „Sport”, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 5,7 proc. do 11,17 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 909 tys. zł straty do 146 tys. zł zysku.
Przychody sprzedażowe agencji Whizz zwiększyły się z 10,57 mln zł w 2018 roku do 11,17 mln zł w ub.r. Firma oferuje usługi marketingowe m.in. z zakresu treści wideo, custom publishingu i brandingu. Ponadto od połowy 2017 roku wydaje ukazujący się głównie w południowej Polsce dziennik „Sport”, który przejęła od Ringier Axel Springer Polska (zaraz potem odświeżyła jego szatę graficzną).
W sprawozdaniu złożonym w KRS Whizz nie podała, jaka część jej wpływów pochodzi z usług marketingowych, a jaka ze sprzedaży egzemplarzowej „Sportu” i jego oferty reklamowej.
Rentowność na plusie
Koszty sprzedanych przez Whizz produktów, towarów i materiałów zwiększyły się znacznie słabiej niż przychody - o 1,9 proc. do 11,14 mln zł. Ponadto koszty ogólnego zarządu zmalały z 384 tys. zł do zera, a pozostałe wydatki operacyjne - z 576 do 107 tys. zł.
Ponadto pozostałe wpływy operacyjne spółki wzrosły z 274 do 347 tys. zł.
W efekcie wyniki rentowności Whizz poszły w górę z wartości ujemnych do dodatnich. Wynik sprzedażowy brutto zwiększył się z 370 tys. zł straty do 29 tys. zł zysku, wynik operacyjny - z 1,05 mln zł straty do 269 tys. zł zysku, wynik brutto - z 1,07 mln zł straty do 193 tys. zł zysku, a wynik netto - z 909 tys. zł straty do 146 tys. zł zysku.
Murapol pod koniec lipca na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Whizz zdecydował, że zeszłoroczny zysk netto agencji zostanie przeznaczony na pokrycie jej wcześniejszy strat.
Dołącz do dyskusji: Agencja Whizz wydająca „Sport” ze wzrostem wpływów o 5,7 proc. i zyskiem