Agencja Warszawa dzięki spadkowi kosztów wyszła na plus, nie wypłaci dywidendy
Agencja Warszawa w ub.r. przy minimalnym spadku przychodów ograniczyła koszty operacyjne o 4,3 proc., dzięki czemu jej wynik netto poszedł w górę z 241,4 tys. zł straty do 936,5 tys. zł zysku. Wspólnicy firmy zdecydowali, że jej zysk w całości zasili kapitał zapasowy.
Wpływy Agencji Warszawa zmalały o 0,3 proc. do 9,97 mln zł. W ub.r. swoje wszystkie przychody agencja wygenerowała w Polsce, w 2020 roku 111,3 tys. pochodziło z zagranicy.
Agencja od paru lat pracuje dla PKO BP i PZU, w ub.r. realizowała też projekty m.in. dla Totalizatora Sportowego i klientów z sektora prywatnego.
Agencja Warszawa wydała mniej na usługi obce i pensje
Wydatki operacyjne firmy zmalały o 4,3 proc., do 9,78 mln zł. Stanowiące zdecydowaną większość koszty usług obcych poszły w dół z 7,81 do 7,61 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia zmniejszyły się z 1,02 mln zł do 805,4 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - ze 120,3 do 47,2 tys. zł.
Agencja zatrudniała w ub.r. 28 pracowników na etacie oraz współpracowała w ramach umów cywilno-prawnych z 16 osobami.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W połowie 2020 roku z agencją rozstali się pełniący funkcję dyrektora zarządzającego Maciej Lissowski https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/maciej-lissowski-odchodzi-agencja-warszawa-dlaczego-bez-dyrektora-zarzadzajacego oraz Piotr Mach odpowiadający za obsługę klientów i współpracę zagraniczną. Natomiast na początku ub.r. do zespołu firmy dołączyli Bartosz Kuckowski jako dyrektor ds. rozwoju biznesu https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/bartosz-kuckowski-business-growth-director-agencja-warszawa i Lechosław Kwiatkowski jako dyrektor kreatywny. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lechoslaw-kwiatkowski-dyrektor-kreatywny-agencja-warszawa
Koszty amortyzacji Agencji Warszawa wzrosły w ub.r. z 928,8 do 959,6 tys. zł, zużycia materiałów i energii - z 261,6 do 271 tys. zł, a te określone jako pozostałe - z 78,1 do 81,7 tys. zł.
W efekcie wynik sprzedażowy agencji poszedł w górę z 223,8 tys. zł straty do 190,3 tys. zł. Pozostałe wyniki rentowności firmy poprawił wzrost pozostałych wpływów operacyjnych z 86,3 tys. zł do 1,08 mln zł, a w mniejszym stopniu pogorszyły spadek przychodów finansowych ze 162,3 do 1,2 tys. zł oraz wzrost kosztów finansowych z 264,1 do 337,8 tys. zł.
Przełożyło się to na wzrost wyniku brutto i netto z 241,4 tys. zł straty do 936,5 tys. zł zysku.
Zysk na kapitał zapasowy
70 proc. udziałów Agencji Warszawa ma Grupa 22, a 30 proc. - spółka Agencja Warszawa z ograniczoną odpowiedzialnością. Wspólnicy na walnym zgromadzeniu postanowili, że zeszłoroczny zysk netto zasili kapitał zapasowy firmy.
Na koniec ub.r. w kapitale zapasowym agencji było już 2,15 mln zł, a kapitał podstawowy miał wartość 50 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Agencja Warszawa dzięki spadkowi kosztów wyszła na plus, nie wypłaci dywidendy