Agencja reklamowa Roberta Lewandowskiego bez trzech czwartych zysku. "Rok 2022 był dla nas czasem wyzwań"
W ub.r. agencja marketingowa Stor9_, której właścicielem jest Robert Lewandowski przy wzroście przychodów o 4,2 proc. do 13,81 mln zł zanotowała spadek zysku netto z 503,3 do 137,4 tys. zł.
Działająca od połowy 2017 roku agencja Stor9_ zaczęła od obsługi kampanii reklamowych z udziałem Roberta i Anny Lewandowskich. Potem pracowała w podobnym zakresie dla innych znanych osób, m.in. aktorki Małgorzaty Kożuchowskiej i tenisisty Huberta Hurkacza.
Ponadto realizuje projekty dla innych klientów, w dorobku ma kampanie m.in. Sephory, Fonixa, Martini i delio (akcja reklamująca tę ostatnią markę ruszyła wiosną br.). Jesienią agencja uruchomiła dom produkcyjny 9Production, jego szefową została Agnieszka Zielińska.
Działalność operacyjna Stor9_ kosztowała w ub.r. 13,53 mln zł. To głównie efekt skoku wydatków na wynagrodzenia z 1,15 do 2,07 mln zł (w ub.r. agencja zatrudniała średnio 9 osób).
Natomiast nakłady na usługi obce nieznacznie zmalały (z 10,89 do 10,86 mln zł), koszty amortyzacji wzrosły z 99,8 do 192 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe zmalały z 255,5 do 174,1 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zysk sprzedażowy Stor9_ skurczył się z 791 do 274,3 tys. zł, a zysk netto - z 503,3 do 137,4 tys. zł. Zeszłoroczny zysk netto w całości zasili kapitał zapasowy spółki. Robert Lewandowski kontroluje ją właścicielsko poprzez firmę RL Investments.
"Rok wyzwań"
- Rok 2022 był dla nas czasem wyzwań, w których mimo wszystko, dostrzegliśmy potencjał dalszego rozwoju. Działania podjęte w roku 2022 wprowadziły nas na ścieżkę wzrostu i wzmocnienia naszej pozycji na rynku, czego potwierdzeniem jest dynamika wzrostu Grupy Stor9, którą obserwujemy już od pierwszych miesięcy 2023 roku – podkreśla w komunikacie Anna Zielińska, CEO i partner w Stor9_.
Do Roberta Lewandowskiego należy też połowa udziałów agencji mediowej RL Media (drugą połowę ma agencja Value Media), której sprawozdania finansowego za ub.r. nie ma jeszcze w KRS. Natomiast w 2021 roku osiągnęła wzrost przychodów z 22,11 do 99,28 mln zł i zysku netto z 244,7 do 490,8 tys. zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: Agencja reklamowa Roberta Lewandowskiego bez trzech czwartych zysku. "Rok 2022 był dla nas czasem wyzwań"