Agencja Just: wpływy zmalały o 37 proc., zysk wzrósł do 2,56 mln zł
W ub.r. przychody sprzedażowe agencji reklamowej Just zmalały o 37,2 proc. 15,67 mln zł. Firmie udało się zmniejszyć koszty operacyjne o 43 proc. (m.in. ograniczając zatrudnienie), dzięki czemu jej zysk netto wzrósł z 2,26 do 2,56 mln zł.
Wpływy sprzedażowe agencji Just zmalały z 24,97 mln zł w 2018 roku do 15,67 mln zł w ub.r. Na zeszłoroczne złożyło się przede wszystkim 7,25 mln zł z realizacji spotów telewizyjnych, 4,36 mln zł z reklam w punktach sprzedaży, 1,95 mln zł z usług kreacji i organizacji oraz 1,08 mln zł z reklam internetowych.
Agencja w sprawozdaniu wyliczyła, że w ub.r. realizowała projekty m.in. dla Credit Agricole (bank jest jej klientem od wielu lat), Exide, piwa Żywiec, Hafele, Sklepów Komfort, firmy Tubądzin i Żabka Polska. Natomiast w 2018 roku pracowała też m.in. dla marek Grześki, Crunchips i Leżajsk. W ub.r. było emitowanych znacznie mniej spotów Credut Agricole niż w 2018 roku, kiedy ruszyła komunikacja z udziałem piosenkarza Dawida Podsiadło.
Koszty 43 proc. w dół, zysk nieco w górę
Agencja Just poniosła w ub.r. 13,03 mln zł kosztów operacyjnych, po spadku o 42,7 proc. z 22,72 mln zł rok wcześniej. Wartość sprzedanych towarów i materiałów zmalała z 17,3 do 9,01 mln zł.
Wydatki na wynagrodzenia poszły w dół z 2,23 do 2,12 mln zł, a na usługi obce - z 1,32 do 1,27 mln zł. Stałe zatrudnienie w firmie wynosiło w ub.r. średnio 23,3 etatów, wobec 36,83 etatów rok wcześniej.
Zmniejszyły się też nakłady na zużycie materiałów i energii (ze 109,8 do 65,1 tys. zł), amortyzację (z 90,6 do 77,9 tys. zł), na podatki i opłaty (z 55,6 do 23,2 tys. zł) oraz pozostałe koszty rodzajowe (ze 161,1 do 146,3 tys. zł).
W efekcie zysk sprzedażowy agencji poszedł w górę z 2,24 do 2,64 mln zł. Zwiększyły się też pozostałe wyniki rentowności (przy wzroście pozostałych kosztów operacyjnych z 11,9 do 164,3 tys. zł i pozostałych wpływów operacyjnych z 16,5 do 89,6 tys. zł): zysk operacyjny z 2,25 do 2,56 mln zł, a zysk brutto i netto - z 2,26 do 2,56 mln zł.
Większościowym udziałowcem Just jest jej prezes i dyrektor kreatywny Jacek Jurek, ma 61 proc. udziałów. Pozostałe należą do innych menedżerów agencji: Macieja Korobacza (25 proc.), Dominika Pijańskiego (13,9 proc.) i Marcina Gawęckiego (0,2 proc.). W minionym tygodniu właściciele agencji zdecydowali, że zeszłoroczny zysk w całości zostanie im wypłacony.
Dołącz do dyskusji: Agencja Just: wpływy zmalały o 37 proc., zysk wzrósł do 2,56 mln zł