Aflofarm wydaje na reklamy w radiu tyle, co czterech kolejnych marketerów razem (TOP 5)
Aflofarm Farmacja Polska wydaje na reklamę w radiu tyle, co czterech kolejnych największych radiowych reklamodawców łącznie. W czołówce znajdują się sieci handlowe i firmy farmaceutyczne.
Stacje radiowe przez siedem pierwszych miesięcy br. zarobiły na emisji reklam ponad 3,43 mld zł. Było to 16,3 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).
Niezmiennie największym reklamodawcą w radiu pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Ta spółka zainwestowała w rozgłośniach 554,1 mln zł zwiększając wydatki w skali roku o 61,3 proc. Jej wydatki stanowiły 16 proc. wszystkich, jakie zostały przeznaczone w omawianym okresie na reklamę radiową. Aflofarm wydał też więcej niż czterech kolejnych największych radiowych reklamodawców łącznie.
Druga na liście czołowych marketerów w radiu jest spółka Terg, do której należy m.in. Media Expert. Jej wydatki w skali roku wzrosły o 72,3 proc. - z 87,8 do 151,3 mln zł. Trzecie należy do sieci sklepów Lidl Polska. Ten marketer wydał w omawianym okresie 141,9 mln zł, czyli 17,4 proc. więcej niż przed rokiem.
W gronie największych reklamodawców znalazły się też Metro Group z wydatkami w wysokości 130,6 mln zł (wzrost o 9 proc.) i Olimp Laboratories z wydatkami w kwocie 126,6 mln zł (2,2 proc. mniej w skali roku).
Top reklamodawcy w radiu (dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VII 2015 | I-VII 2016 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 343 405 063 zł | 554 066 031 zł | 61,3 |
TERG | 87 801 482 zł | 151 323 301 zł | 72,3 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE | 120 871 356 zł | 141 932 008 zł | 17,4 |
METRO GROUP | 119 803 667 zł | 130 593 133 zł | 9 |
OLIMP LABORATORIES | 129 469 514 zł | 126 607 939 zł | -2,2 |
Razem | 2 950 361 615 zł | 3 431 029 591 zł | 16,3 |
Dołącz do dyskusji: Aflofarm wydaje na reklamy w radiu tyle, co czterech kolejnych marketerów razem (TOP 5)