Aflofarm wydaje na reklamy trzy razy więcej niż Orange, Lidl i Kino Świat (TOP 10)
Firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która jest liderem na polskim rynku pod względem nakładów na reklamę, deklasuje innych marketerów. Wydaje tyle, co Orange, Lidl i Kino Świat razem wzięte.
Przez pierwszych dziesięć miesięcy br. najwięcej na wsparcie marketingowe w tradycyjnych mediach wydał, podobnie jak w ciągu ostatnich lat, Aflofarm Farmacja Polska (dane cennikowe Kantar Media). W promocję swoich marek zainwestował ponad 1,44 mld zł - 38,4 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku.
Firma ta w ostatnim czasie promowała wiele swoich produktów, m.in. Natursept Lizaki na gardło, Valerin, Redblocker, Stymen, DX2. Z kolei w ostatniej reklamie Braveranu akcja toczy się na statku kosmicznym.
Na pozycję wicelidera reklamowego rankingu awansowała firma Orange Polska z wydatkami w wysokości 477,9 mln zł (1,4 proc. mniej w skali roku). Telekom od listopada realizuje nowy cykl reklamowy, już bez udziału rodziny Boskich z serialu „Rodzinka.pl”.
Trzecia lokata przypadła z kolei sieci dyskontów Lidl Polska, która zostawiła w mediach 442,5 mln zł (20,4 proc. więcej). Firma od początku września prowadzi kampanię z udziałem Doroty Wellman i Karola Okrasy. Obecnie oboje zachęcają do udziału w akcji, w której Lidl premiuje zakupy książką kucharską z przepisami ich autorstwa.
Spośród pozostałych reklamodawców nakłady na wsparcie marketingowe zwiększyły w tym roku: Unilever Polska - o 29,2 proc. w skali roku, do 352,3 mln zł i P4, operator sieci Play - o 9 proc., do 319,5 mln zł.
Mniej wydały z kolei: dystrybutor filmowy Kino Świat (spadek o 16,8 proc., do 433,8 mln zł) i Procter & Gamble Polska (spadek o 25,7 proc., do 305,2 mln zł).
W tegorocznej czołówce najwięcej inwestujących w reklamę marketerów znalazły się Volkswagen Group Polska, Metro Group i Polkomtel. Poza nią trafiły natomiast USP Zdrowie, Ferrero Polska i L'Oreal Polska.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-X 2014 | I-X 2015 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 1 042 034 413 zł | 1 441 656 498 zł | 38,4 |
ORANGE POLSKA | 484 737 745 zł | 477 906 951 zł | -1,4 |
LIDL POLSKA | 367 611 534 zł | 442 458 637 zł | 20,4 |
KINO ŚWIAT | 521 421 788 zł | 433 785 596 zł | -16,8 |
UNILEVER POLSKA | 272 750 500 zł | 352 324 871 zł | 29,2 |
P4 | 293 235 848 zł | 319 497 346 zł | 9 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | b.d. | 316 343 455 zł | b.d. |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA | 410 731 173 zł | 305 167 331 zł | -25,7 |
METRO GROUP | b.d. | 289 247 517 zł | b.d. |
POLKOMTEL | b.d. | 282 635 773 zł | b.d. |
razem | 22 934 899 835 zł | 24 351 044 257 zł | 6,2 |
Dołącz do dyskusji: Aflofarm wydaje na reklamy trzy razy więcej niż Orange, Lidl i Kino Świat (TOP 10)