Aflofarm wydaje na reklamy ponad dwa razy więcej niż Orange, Kino Świat i Lidl (TOP10)
Aflofarm Farmacja Polska niezmiennie pozostaje zdecydowanym liderem w wydatkach reklamowych w mediach tradycyjnych. W br. firma ma budżet ponad dwa większy niż inni czołowi markaterzy: Orange Polska, Kino Świat i Lidl Polska.
Z cennikowych danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do maja br. Aflofarm Farmacja Polska na reklamy w mediach pozainternetowych przeznaczył 718 mln zł, o 32,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wicelider rankingu, Orange Polska wydał na reklamy w omawianym okresie 263,5 mln zł (6,4 proc. więcej niż rok temu), a zajmujący trzecią lokatę dystrybutor filmowy Kino Świat - 229,8 mln zł (3,3 proc. mniej niż przed rokiem).
W pierwszych pięciu miesiącach br. więcej niż rok wcześniej na reklamy wydali m.in. Lidl Polska - wzrost o 4,8 proc. (do 203,9 mln zł), Unilever Polska - o 20,8 proc. (do 178,1 mln zł) oraz operator sieci Play - o 7,9 proc. (do 151,4 mln zł).
Wydatki reklamowe mocno zredukował natomiast Procter & Gamble Polska - o 29 proc., do 145,6 mln zł.
W tegorocznym zestawieniu dziesięciu największych reklamodawców znalazły się nieobecne rok wcześniej firmy Volkswagen Group Polska, Nestle Polska i Olimp Laboratories. Poza czołówkę największych reklamodawców wypadli natomiast: USP Zdrowie, L'Oreal Polska i Ferrero Polska.
Cennikowe wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych | |||
(dane Kantar Media) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-V 2014 | I-V 2015 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 541 798 268 zł | 717 970 810 zł | 32,5 |
ORANGE POLSKA | 247 598 233 zł | 263 483 933 zł | 6,4 |
KINO ŚWIAT | 237 609 639 zł | 229 825 884 zł | -3,3 |
LIDL POLSKA | 194 583 832 zł | 203 940 140 zł | 4,8 |
UNILEVER POLSKA | 147 428 880 zł | 178 112 298 zł | 20,8 |
P4 | 140 314 038 zł | 151 354 687 zł | 7,9 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | B.D. | 150 982 173 zł | B.D. |
PROCTER&GAMBLE DS POLSKA | 205 036 157 zł | 145 600 279 zł | -29 |
NESTLE POLSKA | B.D. | 144 641 456 zł | B.D. |
OLIMP LABORATORIES | B.D. | 139 188 572 zł | B.D. |
Razem | 11 434 386 293 zł | 11 768 947 318 zł | 2,9 |
Dołącz do dyskusji: Aflofarm wydaje na reklamy ponad dwa razy więcej niż Orange, Kino Świat i Lidl (TOP10)