SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aflofarm w lipcu zmniejszył wydatki reklamowe o połowę. W górę Neonet, Euro-Net i Media Expert (Top10)

Wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych w lipcu br. były mniejsze niż rok temu o blisko 10 proc. Zmalały wpływy magazynów, outdooru i kina, a rosły w telewizji, radiu i gazetach. Aflofarm obniżył nakłady na reklamę o prawie połowę, z kolei Euronet zwiększył je ponad dwukrotnie – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W lipcu br. media tradycyjne (bez internetu) zarobiły na reklamach 2,31 mld zł wobec 2,57 mld zł w lipcu ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów). To o 9,8 proc. mniej niż w lipcu ub.r.

Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje farmaceutyczna spółka Aflofarm Farmacja Polska mimo zmniejszenia wydatków rok ro doku o 47 proc., z 262,9 mln zł do 139,3 mln zł. Drugi w zestawieniu Terg, właściciel sieci sklepów Media Expert, wydał w lipcu br. 69,1 mln zł zwiększając wydatki o 21,2 proc. Trzeci na podium Lidl również zainwestował w reklamę więcej – o 6,2 proc., wydając 49,8 mln zł.

Spośród pozostałych poza podium czołowych reklamodawców w największym stopniu wzrosły nakłady reklamowe firmy Neonet Wrocław – wzrosły rok do roku o 208,2 proc., z 13,2 mln zł w lipcu ub.r. do 40,7 mln zł w lipcu br.

Euronet Warszawa zwiększył inwestycje w reklamę o 29,6 proc., do 49,7 mln zł, a Natur Produkt Zdrovit – o 14,7 proc., do 43,6 mln zł. Więcej wydała też firma T-Mobile Polska – 29,6 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 5,5 proc.

W omawianym okresie spadły natomiast wydatki reklamowe Volkswagen Group Polska – o 13,5 proc., do 36,3 mln zł, Polkomtela – o 23,5 proc., do 29,4 mln zł oraz Jeronimo Martins Polska – o 1,9 proc., do 29,1 mln zł.

Więcej w telewizji, radiu i gazetach

W lipcu br. więcej na reklamach zarobiły telewizja, radio i gazety. W telewizji marketerzy zwiększyli wydatki o 0,47 proc., do 1,11 mld zł, w radiu – o 11,29 proc., do 784,3 mln zł, a w gazetach – o 1,07 proc., do 95,4 mln zł.

Zmalały wpływy reklamowe magazynów (o 40,67 proc., do 204,8 mln zł), outdooru (o31,7 proc., do 101,6 mln zł), kin (o 96,9 proc., do 4,9 mln zł) i właścicieli nośników outdoorowych w metrze (o 1,8 proc., do 9,5 mln zł).

Dołącz do dyskusji: Aflofarm w lipcu zmniejszył wydatki reklamowe o połowę. W górę Neonet, Euro-Net i Media Expert (Top10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
WRESZCIE!
odpowiedź
User
Holka
mnie tam się podobają reklamy me
odpowiedź