adidas sprzedaje markę Reebok
Niemiecka firma odzieżowa adidas poinformowała we wtorek, że zdecydowała się rozpocząć formalny proces „mający na celu zbycie marki Reeboka”. To element strategii, w ramach której firma chce skupić się na własnej marce.
- Reebok i adidas będą w stanie znacznie lepiej wykorzystać swój potencjał wzrostu niezależnie od siebie” - powiedział CEO adidasa, Kasper Rorsted. - W nadchodzących miesiącach będziemy sumiennie pracować, aby zapewnić pomyślną przyszłość marce Reebok i zespołowi, który za nią stoi - dodał.
Decyzja o sprzedaży Reeboka została podjęta w ramach nowej pięcioletniej strategii, którą adidas zaprezentuje 10 marca.
Firma kupiła amerykańską markę 15 lat temu, chcąc rozszerzyć swój zasięg na rodzimym rynku głównego konkurenta, czyli Nike.
W tym czasie Reebok miał umowy dotyczące dostaw odzieży sportowej z National Basketball Association (NBA) i National Football League (NFL).
Lockdown pogorszył wyniki Reeboka
Jednak w ostatnich latach Reebok notował gorsze wyniki i tracił udziały w rynku. Obecnie stanowi zaledwie 7 proc. sprzedaży adidasa, w porównaniu z około 18 proc. w 2010 roku.
Kasper Rorsted uruchomił plan naprawczy w 2016 roku po przejęciu stanowiska dyrektora generalnego adidasa, co przywróciło Reebok do rentowności w 2018 roku i sprawiło, że współpracę z marką zaczęli celebryci tacy jak Ariana Grande i Cardi B.
Jednak przymusowe zamykanie sklepów związane z pandemią koronawirusa i niepowodzenie w wykorzystaniu wzrostu popytu na odzież sportową wpłynęło negatywnie na sprzedaż w 2020 r. Przychody Reeboka spadły rok do roku o 7 proc. w trzecim kwartale 2020 roku w porównaniu, podczas gdy wyniki sprzedażowe adidasa zmalały o 2 proc.
adidas informuje, że skoncentruje wysiłki na wzmocnieniu własnej marki na światowym rynku artykułów sportowych. - Możliwości długoterminowego wzrostu w naszej branży są bardzo atrakcyjne, szczególnie dla kultowych marek sportowych - powiedział Rorsted.
Niemiecki koncern może wydzielić Reebok jako oddzielną spółkę publiczną lub sprzedać markę. Analitycy twierdzą, że potencjalnymi nabywcami mogą być VF Corp (VFC), spółka macierzysta Vans i The North Face, która niedawno kupiła streetwearową markę Supreme za 2,1 miliarda dolarów.
Jako potencjalnych nabywców wymienia się też Authentic Brands Group (ABG) i chińskie Anta Sports. ABG posiada prawa do przedsięwzięć biznesowych koszykarza Shaquille O'Neala, który podobno powiedział w 2019 roku, że chciałby być współwłaścicielem Reeboka.
adidas, który nabył Reeboka w 2006 roku za 3,8 miliarda dolarów, w I kwartale 2021 roku ma zgłosić tę markę jako „działalność zaniechaną”.
Dołącz do dyskusji: adidas sprzedaje markę Reebok
I będzie wiadomo, że to małżeństwo nie miało szansy przetrwać.