96% Polaków kupuje słodycze. Ulubioną słodkością jest czekolada
96% Polaków kupuje słodycze. Ulubioną słodkością jest czekolada. Co dziesiąty Polak przy zakupie słodyczy kieruje się ich składem, a co piąty nie kupuje słodyczy dzieciom - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Połowa Polaków (49%) przyznaje, że po słodycze sięga bez specjalnej okazji, tylko dlatego że je lubi. Kobiety częściej sięgają po coś słodkiego w celu poprawy nastroju, a mężczyźni traktują słodycze jako przekąski dodające energii.
Tylko 7% Polaków kupuje słodycze na prezent, bądź jako nagrodę.
Kupując słodycze dla siebie najchętniej sięgamy po czekoladę. Częściej od batoników typu "Snickers", czy "Mars" (30%), wybieramy wafelki, np. "Prince Polo", czy "Grześki" (36%). Najmniej osób (6%) kupuje cukierki bez czekolady i lizaki (3%).
22% badanych przyznaje, że w ogóle nie kupuje słodyczy dzieciom. Skłonność do tego rośnie z wiekiem. Odsetek osób nie kupujących dzieciom słodyczy zmniejsza się przy grupach wiekowych 15-24 (28%), 25-34 (26%), 35-44 (18%) i 45-55 (16%).
Najważniejszym czynnikiem przy wyborze słodyczy okazuje się być wariant smakowy (31%). Polacy zwracają również bardzo dużą uwagę na cenę produktu (25%).
Jeśli chodzi o skłonności do zakupu nowych produktów, co czwarty Polak ma zaufanie do słodyczy ulubionej marki. Taki sam odsetek badanych kieruje się rekomendacją najbliższych przy zakupie nieznanych dotąd, słodkich produktów.
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w dniach 5-9 września 2016 r., metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl), na reprezentatywnej (płeć, wiek, wielkość miejscowości zamieszkania i region) próbie Polaków, N=937.
Dołącz do dyskusji: 96% Polaków kupuje słodycze. Ulubioną słodkością jest czekolada