90 proc. Polaków deklaruje postawę fair, tego samego oczekujemy od sektora finansowego
Dziewięciu na dziesięciu Polaków deklaruje, że na co dzień stara się zarówno prywatnie, jak i w pracy, postępować zgodnie z duchem zasady "fair play". Ich zdaniem, aby produkt finansowy mógł zostać uznany za "fair", musi być zrozumiały i przejrzysty, a banki powinny wynagradzać swoich lojalnych klientów - wynika z badania TNS Polska.
Bycie "fair" według badanych oznacza bycie w porządku (39 proc. wskazań), bycie uczciwym (27 proc.), a także bycie dobrym (9 proc.) i postępowanie zgodnie z zasadami (7 proc.).
90 proc. Polaków deklaruje, że na co dzień tak właśnie postępuje, a ponad połowa (52 proc.) uważa, że najważniejsze to być "fair" wobec własnej rodziny.
W pracy też raczej postępujemy "fair" – zdecydowana większość osób pracujących (70 proc.) twierdzi, że koledzy z pracy są wobec siebie "fair". Według 39 proc. respondentów nic nie usprawiedliwia zachowania "nie fair".
Aby produkt finansowy mógł zostać uznany za "fair", musi być zdaniem badanych jasny i przejrzysty, a najważniejsze są kwestie związane z umową: powinna być sformułowana w sposób zrozumiały (42 proc. wskazań), nie powinno być w niej zapisów "małym drukiem" (43 proc.), a wszelkie koszty związane z produktem powinny być znane i jasno określone przy jej zawieraniu (40 proc.).
Polacy mają też jasno sprecyzowane oczekiwania w stosunku do banków. Zdecydowana większość badanych (81 proc.) uważa, że powinny one wynagradzać lojalnych klientów, przede wszystkim poprzez oferowanie korzyści związanych z regularnym korzystaniem z danego produktu, np. większego oprocentowania depozytów, malejących opłat za korzystanie z karty czy konta (55 proc.) lub poprzez oferowanie innego produktu bankowego w promocyjnej cenie (28 proc.).
Ponad połowa (52 proc.) Polaków deklaruje, że wybierając produkt lub usługę zwraca uwagę na to, czy producent bądź usługodawca postępuje "fair". Natomiast dla co trzeciego badanego (35 proc.) nie ma to żadnego znaczenia.
Badanie "Fair Play na co dzień" zostało przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie Banku BPH metodą wywiadu bezpośredniego w domach respondentów na ogólnopolskiej próbie 1000 osób w wieku powyżej 15 lat reprezentatywnej dla całego polskiego społeczeństwa.
Dołącz do dyskusji: 90 proc. Polaków deklaruje postawę fair, tego samego oczekujemy od sektora finansowego