821,8 tys. abonentów sieci Multimedia Polska, mniejszy zysk netto
Sieć kablowa Multimedia Polska na koniec czerwca br. miała 821,8 tys. abonentów. Zysk netto w tym okresie wyniósł o milion złotych mniej niż przed rokiem, a wpływ na osiągnięte wyniki miało umocnienie dolara.
Spółka Multimedia Polska w raporcie kwartalnym podała, że łączna liczba jej abonentów na dzień 30 czerwca br. wyniosła 821,8 tys, o ponad tysiąc mniej niż rok wcześniej.
Multimedia Polska pozyskały nowych abonentów telewizji cyfrowej (wzrost o 34,7 tys.) i internetu (wzrost o 20,4 tys.). Nieznacznie spadło natomiast RGU w segmencie telefonii (o 0,5 tys.).
Operator nie podaje, jaki jest rozkład w poszczególnych segmentach. W I półroczu 2015 roku z dwóch usług korzystało 309,1 tys., a 131,5 tys. miało uruchomione co najmniej trzy usługi.
Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) Multimediów na koniec czerwca br. to ponad 1,564 mln, czyli o 0,22 proc. więcej względem stanu na koniec czerwca ub.r. 300,1 tys. klientów operatora korzystało z dwóch usług, a 128,6 tys. z trzech.
Na koniec czerwca 2015 r. Grupa Multimedia Polska dostarczała swoim klientom 1,64 mln usług (RGU), czyli 74,6 tys. więcej niż na koniec analogicznego okresu roku ubiegłego. Wzrost tłumaczony jest przejęciami mniejszych spółek telekomunikacyjnych, wprowadzeniem nowych usług, a także wzrostem organicznym biznesu. Średni miesięczny przychód na jednego klienta (ARPU) wyniósł 66,21 zł w porównaniu do 66,18 zł przed rokiem.
Skorygowana EBITDA w I półroczu br. wyniosła 166,1 mln zł wobec 177,3 mln zł przed rokiem. Koszty operacyjne (z wyłączeniem amortyzacji) nieznacznie wzrosły o 1 proc. do 189,7 mln zł. Największy wzrost kosztów odnotowano w obszarze kosztów sprzedanych usług (wzrost o 10,5 mln zł).
Zysk netto w tym okresie wyniósł 23,9 mln zł wobec 24,9 mln zł przed rokiem. Grupa podaje, że istotny negatywny wpływ na osiągnięte wyniki miało umocnienie dolara (wzrost kosztów operacyjnych z tego tytułu o ok. 4,4 mln zł w I półroczu 2015 r.).
- Grupa Multimedia Polska rozwija się zgodnie z najnowszymi trendami na światowym rynku telekomunikacyjnym. Wprowadzając szeroki wachlarz nowych usług wykraczających poza standard oferowany przez operatorów kablowych stajemy się firmą bardziej uniwersalną i bliższą klientowi, któremu możemy dostarczyć pełen przekrój usług do domu. To podejście stopniowo będzie przekładać się także na przychody Grupy w kolejnych okresach - komentuje wyniki Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska.
Dołącz do dyskusji: 821,8 tys. abonentów sieci Multimedia Polska, mniejszy zysk netto