730 tys. abonentów „n”, 279 tys. - Telewizji na Kartę
Z platformy „n” korzystało w połowie br. 730 tys. osób, a z Telewizji na Kartę – 279 tys. „n” zyskała w drugim kwartale 6 tys. abonentów, a TnK straciła 28 tys.
730 tys. abonentów, których na koniec czerwca br. miała platforma telewizyjna „n”, to o 38 proc. więcej niż rok wcześniej, a o 6 tys. więcej niż na koniec marca br. Przeciętne przychody platformy od jednego abonenta (ARPU) wyniosły w II kwartale br 58,3 zł, czyli dokładnie o 1 zł więcej niż trzy miesiące wcześniej, do czego przyczyniła się czerwcowa podwyżka cen. Wskaźnik EBITDA „n” poprawił się w skali rok do roku o 25 mln zł, osiągając po raz pierwszy wartość dodatnią – 0,8 mln zł.
„Tak wyraźna poprawa jest efektem wzrostu przychodów, częściowo zrekompensowanego przez wyższe koszty operacyjne związane z szerszą ofertą programową, jak również z utrzymaniem znacznie większej bazy abonenckiej. Dodatkowy pozytywny wpływ pochodził z niepowtarzalnych wydarzeń operacyjnych, głównie zmian zobowiązań umownych powodujących odwrócenie wcześniej założonych rezerw, jak również ze sprzedaży zbędnych przestarzałych dekoderów” – czytamy w komunikacie kontrolującej „n” Grupy TVN.
Z drugiej strony od kwietnia do czerwca br. 28 tys. użytkowników straciła, oferowana również przez Grupę TVN, Telewizja na Kartę. Zdaniem przedstawicieli firmy spadek ten wynika przede wszystkim z rozgrywających się w minionym kwartale nadzwyczajnych wydarzeń, które relacjonowały ogólnodostępne kanały darmowe, co nie zachęcało do korzystania z płatnych usług. Na koniec czerwca Telewizja na Kartę miała 279 tys. użytkowników, czyli i tak ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: 730 tys. abonentów „n”, 279 tys. - Telewizji na Kartę