72 procent użytkowników polskiego Instagrama to kobiety
Według danych firmy Gemius w sierpniu 2017 roku z mobilnej wersji Instagrama korzystało 2,1 mln polskich internautek. Kobiety stanowią 72 procent wszystkich użytkowników lokalnej wersji aplikacji.
Gemius informuje, że z aplikacji mobilnej Instagram korzystało w sierpniu br. 2,1 mln polskich internautek, co stanowi 72 proc.ogółu użytkowników tej aplikacji (3 mln). Średnia dzienna liczba odwiedzin Instagrama przez aplikację wyniosła blisko 1,4 mln dla kobiet i 225 tys. dla mężczyzn.
-Tematyka lifestylowa zazwyczaj znacznie bardziej przyciąga kobiety niż mężczyzn i to bez względu na rodzaj medium – wyjaśnia Marta Wiercińska, business development manager regionu EMEA w Gemiusie. - Tak dzieje się w telewizji, prasie, a także w internecie. Biorąc pod uwagę ten fakt nie jest zaskakujące, że w aplikacji Instagram królują kobiety. Przecież to kobiety znacznie chętniej dzielą się swoimi emocjami i uczuciami oraz uwielbiają oglądać piękne zdjęcia i właśnie w te potrzeby wpisuje się aplikacja Instagram.
Najwyższą liczbę użytkowników obu płci zanotowano w poniedziałek 7 sierpnia br. (1,6 mln kobiet, 361 tys. mężczyzn). Tego dnia dysproporcja udziału kobiet i mężczyzn wyraźnie zmalała – pań było ok. cztery razy więcej niż panów.
Z badań Gemiusa wynika też, że kobiety bardzo aktywnie korzystają z aplikacji społecznościowych. Nie tylko Instagram jest zdominowany przez tę płeć. W sierpniu br. więcej kobiet korzystało także z aplikacji Facebooka oraz ze Snapchata. Z kolei z aplikacji Twitter korzysta więcej mężczyzn.
Dołącz do dyskusji: 72 procent użytkowników polskiego Instagrama to kobiety