Jacek Kurski zadowolony z oglądalności Opola 2018. „Festiwal był masowo oglądany przez Polaków”
Tegoroczny festiwal w Opolu w TVP1 i TVP Polonia oglądało średnio 1,98 mln widzów. - Jestem bardzo zadowolony z danych z modelu oglądalności rzeczywistej. Festiwal był masowo oglądany przez Polaków - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.
55. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2017 pokazywany był na antenie TVP1 i TVP Polonia w okresie od 8 do 11 czerwca 2018 roku. Ostatniego dnia na deskach amfiteatru zagościli artyści w „Scenie alternatywnej”. Koncert początkowo miał być transmitowany tylko w TVP Kultura, ale Telewizja Polska w ostatniej chwili podjęła decyzji o transmisji jego części również w Jedynce.
Jak już informowaliśmy, średnia widownia trzech głównych dni muzycznej imprezy wyniosła w Jedynce 1,89 mln osób. Przełożyło się to na 20,73 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 15,01 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 16,20 proc. w grupie 16-59. Na antenie TVP Polonia 55. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2018 śledziło dodatkowo 91 tys. widzów, co dało tej stacji odpowiednio 1,01 proc., 1,18 proc. i 1,22 proc. udziału.
Łączna widownia festiwalu na obu antenach wyniosła 1,98 mln osób (odpowiednio 21,74 proc., 16,19 proc. i 17,42 proc. udziału).
Tegoroczna edycja muzycznego widowiska w porównaniu do ubiegłorocznej straciła 150 tys. widzów, ale wyraźnie wzrosły udziały festiwalu w rynku telewizyjnym. Rok temu KFPP w Opolu też miał się odbyć w czerwcu, ale widowisko zostało przeniesione na wrzesień.
- Jestem bardzo zadowolony z danych z modelu oglądalności rzeczywistej. Festiwal był masowo oglądany przez Polaków. Nawet w Nielsenie, który na przemysłową już skalę wykazuje zbyt niską oglądalność TVP - mamy względem poprzedniej edycji festiwalu wyraźny wzrost rynkowych udziałów. Co prawda przy nieznacznie niższych AMR, co wynika z emisji Opola 2018 w czerwcu, czyli miesiącu w którym mniej osób ogląda telewizję niż we ostatni KFPP we wrześniu - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. - To jest wielki sukces, Telewizja Polska tym festiwalem potwierdziła że jest liderem w organizowaniu tego typu widowisk, zarówno jeśli chodzi o rozmach widowiska, jak i jego wysoki poziom artystyczny - dodaje.
##NEWS
Średnia widownia poniedziałkowej „Sceny alternatywnej” w TVP1 (relacjonowanej między godz. 21.00 a 22.40) wyniosła 731 tys. osób. Przełożyło się to na 5,96 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 2,96 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,36 proc. w grupie 16-59. Na antenie TVP Kultura pokazano cały koncert - śledziło go w tej stacji 71 tys. widzów, co dało jej odpowiednio 0,70 proc., 0,92 proc. i 0,75 proc. udziału.
- Na fali sukcesu trzech koncertowych dni Opola podjęliśmy decyzję o przedłużeniu festiwalu o czwarty dzień ze sceną alternatywną. Koncert ten był emitowany na żywo nie tylko w TVP Kultura, ale i także w telewizyjnej Jedynce, gdzie można było obejrzeć jego znaczną część. Świetnie się złożyło, że scenę alternatywną pokazywaliśmy w dotychczasowym paśmie Teatru Telewizji, a więc naszymi potencjalnymi widzami były osoby, które są przyzwyczajone do bardziej ambitnej oferty kulturalnej - komentuje nam prezes publicznego nadawcy.
Telewizja Polska pochwaliła się również wynikami oglądalności Opola 2018, które są mierzone przez Netię w czasie rzeczywistym (dane w trybie online z tego pomiaru natychmiast trafiają do nadawców). Według tych danych pomeczową część piątkowego „Przeboju na Mundial” w TVP1 śledziło 4,2 mln widzów, a „Debiuty” - 2,4 mln (mecz zainteresował 7,51 mln osób).
Sobotnie „Premiery” na antenie Jedynki miały średnio 2,85 mln widzów, a koncert piosenki literackiej i kabaretowej - 2 mln. Jacek Kurski pochwalił się również niedzielnymi wynikami Netii dla TVP1. Widowisko „Od Opola do Opola” miało średnio 3,3 mln widzów, a koncert przebojów 100-lecia obejrzało prawie 2 mln widzów.
Bardzo udany okazał się pomysł połączenia emocji sportowych i artystycznych. Pomeczową część koncertu Przebój na Mundial obejrzało śr. 4,2 mln widzów.
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) 9 czerwca 2018
Koncert debiutów zaś rekordowe śr. 2,4 mln. W głosowaniu publiczności Debiuty wygrały siostry Melosik i utwór Batumi. Gratuluję! pic.twitter.com/GulwvqqLWH
Dołącz do dyskusji: Jacek Kurski zadowolony z oglądalności Opola 2018. „Festiwal był masowo oglądany przez Polaków”