4fun Media: zmiana nazwy na Digital Network, Grzegorz Esz w radzie nadzorczej
Akcjonariusze spółki 4fun Media, zajmującej się głównie cyfrową reklamą zewnętrzną, zdecydowali o zmianie jej nazwy na Digital Network. Do rady nadzorczej został powołany Grzegorz Esz, w przeszłości odpowiadający za marketing Netii, Showmaxa i UPC Polska oraz zarządzający marką Heyah w T-Mobile Polska.
Grzegorz Esz w radzie nadzorczej Digital Network zastąpił Wojciecha Bieńkowskiego, który w połowie stycznia został prezesem firmy.
W przeszłości Grzegorz Esz pracował m.in. jako dyrektor marketingu Showmaxa (w latach 2016-2019), członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży w UPC Polska (2012-2015), wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w Netii (2009-2012) oraz dyrektor zarządzający Heyah w T-Mobile Polska.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Od trzech lat Esz jest prezesem firmy 5WHY Promotion zajmującej się m.in. konsultingiem, doradztwem strategicznym, działalnością promocyjną, wydawniczą oraz inwestycjami w koprodukcje filmowe.
Digital Network zamiast 4fun Media
W czwartek na walnym zgromadzeniu akcjonariusze 4fun Media zdecydowali o zmianie nazwy firmy na Digital Network. Wojciech Bieńkowski zapowiedział to zaraz po tym, jak został prezesem.
- Planowana zmiana nazwy na Digital Network SA związana jest z nową strategią, nad którą rozpoczęliśmy już prace. Docelowo będzie się ona opierać na trzech jasno określonych obszarach biznesowych: DOOH, digital signage oraz elektromobilności, w segmencie infrastruktury ładowania - opisał.
Poprzednia nazwa spółki była związana z markami należących do niej przez wiele lat trzech telewizyjnych kanałów muzycznych 4fun. W listopadzie 2020 roku sprzedała swojemu większościowemu akcjonariuszowi Epicom zarządzającą tymi stacjami spółkę 4fun, a także platformę e-commerce’ową Cupsell.
Krótko po wybuchu epidemii 4fun Media zbyła 51 proc. udziałów spółek prowadzących działalność jako agencja reklamowa Bridge2fun, sprzedała też kilka firm e-commerce’owych.
Screen Network główną działalnością firmy
Obecnie większość biznesu grupy Digital Network stanowi reklama zewnętrzna, którą zajmuje się jej spółka zależna Screen Network.
- Priorytetem w bieżącym roku będzie maksymalne wykorzystanie potencjału ponad 23 tysięcy ekranów reklamowych LED, którymi zarządzamy. Jako niekwestionowany lider rynku DOOH po trudnym dla całej branży reklamowej 2020 roku spowodowanym pandemią, w 2021 roku wróciliśmy na drogę dynamicznych wzrostów - zapowiedział Wojciech Bieńkowski.
- Drugim obszarem, w którym chcemy się rozwijać, jest rynek digital signage, obejmujący instalacje ekranów LED i zarządzanie contentem video w placówkach handlowych i usługowych. Na rynku rośnie zapotrzebowanie na nowoczesne nośniki, w tym te zaawansowane technologicznie, wykorzystujące AI czy biometrię - opisał nowy prezes firmy.
W trzecim kwartale ub.r. grupa Digital Network osiągnęła wzrost przychodów z działalności kontynuowanej o 32 proc. do 8,8 mln zł i zysku netto z 409 tys. zł do 3,73 mln zł. Wpływy z reklamy zewnętrznej zwiększyły się z 5,92 do 7,55 mln zł.
Do Epicom należą akcje stanowiące 63,76 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu spółki.
Dołącz do dyskusji: 4fun Media: zmiana nazwy na Digital Network, Grzegorz Esz w radzie nadzorczej