4fun Media będzie inwestować w e-commerce i digital, kupuje platformę CupSell za 1,9 mln zł
Rada Nadzorcza 4fun Media zaopiniowała przedstawioną przez zarząd spółki strategię rozwoju w sektorach e-commerce i digital jako potencjalnego kierunku inwestycji kapitałowych w latach 2018-2019 - poinformowała spółka w komunikacie. 4fun Media planuje nabyć udziały lub akcje spółek z tych sektorów.
Rada nadzorcza 4fun Media zaakceptowała strategię rozwoju firmy polegającą na inwestowaniu w podmioty z branży cyfrowej i e-commerce. W komunikacie giełdowym zapowiedziano, że zarząd wytypuje podmioty, „których udziały lub akcje 4fun Media mogłaby nabyć, stając się podmiotem dominującym lub wspólnikiem mniejszościowym, bądź w innej formie dokonać inwestycji kapitałowej w spółki z tych sektorów (objęcie udziałów lub akcji tj. share deal, nabycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa tj. tzw. asset deal)”.
Rada nadzorcza zgodziła się już na jedną taką transakcję - kupno 69,81 proc. udziałów spółki CupSell za 1,9 mln zł (przy wycenie firmy pre money wynoszącej 1,65 mln zł). CupSell prowadzi serwis o takiej nazwie oferujący ubrania (koszulki, bluzy, kamizelki, torby) i gadżety (m.in. kubki, maskotki, podkładki pod myszkę, vlepki) z wybranymi przez użytkowników nadrukami.
Za sześć miesięcy zarząd 4fun Media ma ocenić zasadność realizacji tej strategii i przedstawić wnioski.
Wypłata 0,6 zł na akcję dywidendy i skup akcji
Jednocześnie akcjonariusze 4fun Media przyjęli propozycję władz spółki co do przeznaczenia 3,95 mln zł jej zysku netto za ub.r. Zostanie on podzielony następująco:
- 2,44 mln zł na dywidendę,
- 1,507 mln zł na kapitał zakładowy.
Na jedną akcję przypadnie 60 groszy dywidendy. Otrzymają ją akcjonariusze, którzy będą mieli akcje 4fun Media 13 czerwca br. Zostanie wypłacona 20 czerwca. Dywidenda nie obecnie 49,4 tys. papierów przeznaczonych do programu skupu akcji własnych.
Akcjonariusze zdecydowali, że zarząd będzie mógł skupić maksymalnie 60 tys. akcji spółki (stanowiących 1,46 proc. jej kapitału). Cena za akcję ma wynosić od 10 do 23 zł, a na skup może zostać przeznaczone maksymalnie 1,38 mln zł.
Na koniec czwartkowej sesji giełdowej za akcję 4fun Media płacono 14,95 zł. W ciągu minionych 6 miesięcy cena waloru akcji maksymalnie wynosiła 15,87 zł, a minimalnie - 8,11 zł.
W ostatnich dwóch tygodniach akcje firmy podrożały do ponad 10 zł. Poprzednio kosztowały tyle w 2014 roku, a potem na ponad dwa lata staniały do poziomu ok. 5 zł.
Bez zmian w zarządzie 4fun Media
Walne zgromadzenie akcjonariuszy 4fun Media powołało na kolejną kadencję zarząd spółki. Tworzą go:
- Ross Newens jako prezes,
- Rafał Baran jako wiceprezes,
- Aneta Parafiniuk i Tomasz Misiak jako członkowie.
Newens dołączył do zarządu 4fun Media pod koniec lutego br., reprezentuje głównego akcjonariusza spółki - fundusz Nova Group LTD. Na stanowisku prezesa zastąpił Rafała Barana, który objął funkcje wiceprezesa i dyrektora generalnego.
Tomasz Misiak jest w zarządzie 4fun Media od maja ub.r., przeszedł z Dirlango. Natomiast Aneta Parafiniuk jest członkiem zarządu firmy od marca 2011 roku.
Dołącz do dyskusji: 4fun Media będzie inwestować w e-commerce i digital, kupuje platformę CupSell za 1,9 mln zł