SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

4,5 mln zł kary dla Polkomtela. Reklamy Simplusa i 36,6 wprowadzały w błąd

Reklamy telefonii prepaid 36,6 oraz Simplus wprowadzały konsumentów w błąd - uznała prezes UOKiK i nałożyła na operatora - spółkę Polkomtel - karę w wysokości blisko 4,5 mln zł. Spółka odwołała się od decyzji Urzędu do sądu.

Postępowanie przeciwko Polkomtelowi Urząd wszczął w grudniu 2010 roku. Wątpliwości UOKiK dotyczyły dwóch kampanii z 2009 roku. Pierwsza promowała ofertę 36.6 hasłem "być może nie zasłużyłeś na prezent..." (przeczytaj więcej i zobacz ten spot). Druga reklamowała dostępną w Simplusie ofertę Profil Tanio do wszystkich.

Analiza UOKiK wykazała, że informacje umieszczone m.in. w ulotkach, spotach telewizyjnych oraz na plakatach i billboardach wprowadzały w błąd co do rzeczywistych opłat za połączenia. W reklamach operator podkreślał, że cena połączenia telefonicznego do wszystkich sieci wynosi 29 groszy za minutę. Jednocześnie w tych samych przekazach w sposób nieczytelny podawał, że promocją nie jest objęta sieć Play. Na czym według Urzędu polegała ta nieczytelność? M.in. na zastosowaniu takiej wielkości i koloru czcionki, a także tła i kierunku tekstu, że był on trudny do odczytania przez konsumentów. Ponadto w przypadku oferty 36,6 operator nie poinformował, że atrakcyjna cena obowiązywała jedynie do wybranych przez użytkownika numerów sieci stacjonarnych i komórkowych po ich wcześniejszym odpłatnym ustaleniu.

Prezes UOKiK uznała, że w ten sposób Polkomtel wprowadził konsumentów w błąd. Za stosowanie niezgodnych z prawem praktyk nałożyła na operatora karę w wysokości 4 494 233 zł. Decyzja nie jest prawomocna, a Polkomtel odwołała się od niej do sądu.

To niejedyny stwierdzony przez UOKiK przypadek stosowania nieuczciwej reklamy przez operatora telefonii komórkowej. 21 stycznia br. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję prezes Urzędu z grudnia 2010 roku dotyczącą kampanii reklamowej Orange Tylko SIM.

Prezes UOKiK stwierdziła wówczas, że reklama ta wprowadzała konsumentów w błąd, informując, że cena połączenia telefonicznego do wszystkich w ramach promocji Tylko SIM wynosi od 25 groszy za minutę. Tymczasem stawka do sieci Play wynosiła od 37 groszy za minutę.

Dołącz do dyskusji: 4,5 mln zł kary dla Polkomtela. Reklamy Simplusa i 36,6 wprowadzały w błąd

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
a kto ukarze bystrzakow od reklamy Peugeot 301,ktorzy zerżneli muzyczke z reklamy Mercedesa ?
jakby Phila Colinsa :), bez wokalu ale calkiem calkiem jak Colins,he,he,cwaniaki sie podkleily
odpowiedź
User
olo
fajnie,ze uwazaja reklame Merca za dobra,bo ja tez
odpowiedź
User
Tomik
Byłem klientem Simplusa przez 5 lat. Od tygodnia jestem w sieci "Play" i uważam że mają obecnie najlepszą ofertę na rynku. Założyłem sobie konto "Play 24" tam mogę sobie sam zdecydować z jakich promocji w mojej taryfie mogę skorzystać. Przy doładowaniu od 5 zł wzwyż mam konto ważne zawsze na rok. a nie tak jak w Plusie czy u innych operatorów najwyżej trzy miesiące. Z obsługą call-center można komunikować się przez internet, następnie konsultant oddzwania na naszą "komórkę" i stara się rozwiązać problem. Po skończeniu rozmowy wysyłamy darmową ankietę zwrotną SMS odnośnie oceny obsługi klienta. Po zalogowaniu ponownie na konto "Play 24" znajdziemy raport naszej rozmowy telefonicznej z konsultantem.
odpowiedź